اين پروژه يك پروژه ملي است و بخش مهمي از كشور در مركز را از خشكسالي نجات مي‌دهد و نبايد با عدم اجراي اين طرح، شاهد سرنوشت درياچه اروميه براي زاينده رود باشيم.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو (پاون)، حسن كامران اظهار داشت: طي سال هاي اخير ميزان بارندگي در استان‌هاي مركزي كشور به شدت كاهش يافته است و مردم اين مناطق با كمبود شديد آب رو به رو هستند.
وي تصريح كرد: براي رفع اين مشكل چندين سال كار مطالعاتي انجام شده و طرح‌هايي از جمله انتقال آب از استان چهارمحال و بختياري و همچنين انتقال آب درياي خزر مورد بررسي قرار گرفته است.
اين نماينده مجلس ادامه داد: به طور طبيعي رفع نيازهاي مردم از جمله اولويت‌ها و مسئوليت‌هاي مهم هر حاكميتي است و سال ها است كه مردم استان‌هاي مركزي از مسئولان مي‌خواهند براي تامين آب آنان اقدامي انجام دهند.
كامران با اشاره به طرح انتقال آب از چهارمحال و بختياري به فلات مركزي ايران، افزود: اين طرح در قالب يك پروژه ملي تدوين و مطالعه های بسياري در مورد آن انجام شده است.
وي تصريح كرد: وزارت نيرو سال ها در اين زمينه تحقيق كرده است و براي نجات مردم فلات مركزي از خشكسالي، بايد اين طرح اجرايي شود.
نماينده اصفهان خاطرنشان كرد: البته حق مردم استان مبدا يعني چهارمحال و بختياري نيز بايد لحاظ شود و نمي‌توان از منابع مردم يك استان براي رفع مشكل مردم استان ديگر استفاده كرد، در حالي كه مردم استان مبدا با مشكل روبرو شوند.
كامران تاكيد كرد: براي اجراي طرح بهشت آباد كار كارشناسي خوبي صورت گرفته است و بايد در فضايي خارج از جنجال و سياسي كاري، آن را اجرايي كنيم.
وي در پايان اظهار داشت: اين پروژه يك پروژه ملي است و بخش مهمي از كشور در مركز را از خشكسالي نجات مي‌دهد و نبايد با عدم اجراي اين طرح، شاهد سرنوشت درياچه اروميه براي زاينده رود باشيم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار