مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت : تبریز میزبان نمایندگان 7 کشور در هئیت رییسه اتحادیه کوهنوردی اسیا خواهد بود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، محمودی  در ادامه بیان داشت : اجلاس هیئت رییسه اتحادیه کوهنوردی قاره آسیا به میزبانی تبریز 30 خرداد الی 2 تیر ماه برگزار خواهد شد.

اکبر محمودی در ادامه تصریح کرد: در اجلاس هیئت رییسه اتحادیه کوهنوردی قاره آسیا با حضور نمایندگان کشورهای کره جنوبی ، چین ، تایوان ، نپال ، هنگ کنگ ، ژاپن ، پاکستان و جمهوری ایران اسلامی حضور خواهند داشت .

 اکبر محمودی با تاکید بر میزبانی شایسته تبریز و آذربایجانشرقی از میهمان اجلاس تصریح کرد: این اجلاس محل تبادل اطلاعات فنی و علمی کوهنوردی آسیا خواهد بود و کوهنوردی ایران اسلامی می تواند در این اجلاس از تجربیات استفاده کند و در گام توسعه كوهنوردي قهرماني و همگاني که از اهداف تبيين شده اداره كل ورزش و جوانان خواهد بود نقش کلیدی دارد.

وی افزود: در سال1391 اهداف و برنامه‌هاي تدوين شده هيئت كوهنوردي آذربايجان شرقي در 9 بخش توسعه رفتارهاي سازماني، كوهنوردي همگاني، نرم‌افزاري، فرهنگ، محيط حقوقي و استانداردسازي، منابع مالي، نيروي انساني و آموزش، سخت‌افزاري و عمران، هيماليانوردي، سنگ‌نوردي و توسعه علمي و پژوهشي تدوين شده است.

محمودی ، در خصوص توسعه ورزش قهرماني اظهار داشت: توسعه هيماليانوردي و سنگ‌نوردي يكي از اهداف مهم اداره كل و هيئت است كه در اين راه براي توسعه فضاهاي ورزشي به منظور تقويت و ارتقا سنگ‌نوردي داخل سالن، افزايش تجهيزات تخصصي و فني همچنين توسعه و بازسازي پناه‌گاه‌هاي كوهنوردي و تعمير و نگهداري آنها برنامه‌هاي خاصي مدنظر است كه به زودي اجرايي خواهد شد.

مدير‌كل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي در خصوص توسعه ورزش همگاني در بخش كوهنوردي گفت: در اين راستا براي تقويت و پيشبرد در ابعاد همگاني، استفاده بهينه‌اي از رسانه‌ها و ارتباط مناسب با ارگان‌ها نياز است تا بتوان جشنواره‌ها و مراسم ورزشي را به صورت فصلي برگزار كرد.

وی تصریح کرد : کسب عناوین مهم کشوری و آسیایی و حتی جهانی در سنگ نوردی و صعود از دیواره های داخل سالن یکی دیگر از سیاستهای کاری است که در نظر داریم در اولین گام تعداد دیوارهای مصنوعی داخل سالن را در استان افزایش دهیم .

 اجلاس هیئت رییسه اتحادیه کوهنوردی قاره آسیا به مدت 3 روز برگزار خواهد شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.