فراخوان سومين جشنواره‌ي تئاتر صاحبدلان به همت اداره كل هنرهاي نمايشي وزارت ارشاد، انجمن هنرهاي نمايشي و كانون تئاتر ديني در قالب 6 بخش 16 صفحه‌اي در قطع خشتي منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل هنرهاي نمايشي؛ فراخوان سومين جشنواره تئاتر صاحبدلان در بخش‌هاي صحنه‌اي، توليد متون نمايشي و نمايش‌نامه‌خواني، پ‍ژوهش، آيين‌هاي نمايشي، نمايش‌هاي ميداني و بين‌الملل در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.
بنابر اين گزارش؛در بخش صحنه اي ستاد جشنواره پذيراي نمايش‌نامه‌هايي خواهد بود كه تاكنون هيچ اجرايي از آن ها به صحنه نرفته باشد و مهلت دريافت نمايشنامه‌هاي اين بخش تا 15 تير ماه اعلام شده است. همچنين در بخش بين‌الملل كه با هدف ايجاد تعامل ميان گروه‌هاي تئاتر داخلي و خارجي و بهره‌گيري متقابل به منظور دستيابي به الگوي مناسب و شايسته برگزار مي‌شود، توليدات مشترك گروه‌هاي داخلي و خارجي قابل پذيرش است و اولويت انتخاب آثار با نمايش‌هاي متقاضي از كشورهاي مسلمان است.
ستاد برگزاري جشنواره همچنين اعلام كرده است كه در بخش توليد متون و نمايشنامه‌خواني بر اساس فراخوان جشنواره، آثار متقاضي نبايد قبلاً به چاپ رسيده يا توسط گروه‌هاي داخلي و خارجي اجرا شده باشند و نمايش‌نامه‌هاي برگزيده توسط انتشارات نمايش به چاپ خواهد رسيد و مهلت دريافت آثار تا 15 تير ماه اعلام شده است. در بخش پژوهش نيز از صاحب‌نظران و پژوهندگان و پيشكسوتان عرصه‌ي نمايش ديني ايراني و خارجي دعوت شده تا با ارسال مقاله درخصوص تئاتر ديني مشاركت نمايند و همچنين چند كارگاه آموزشي با حضور استادان در اسفند ماه برگزار مي‌شود. بر اساس اين فراخوان مهلت دريافت لوح فشرده بخش آيين‌هاي نمايشي تا تاريخ 16 تير ماه اعلام شده است و ظرفيت پذيرش اين بخش 10 اثر است. بخش نمايش‌هاي ميداني مرتبط با محتواي جشنواره است و مهلت دريافت طرح‌‌هاي نمايشي اين بخش تا تاريخ 30 تير ماه اعلام شده است و ظرفيت اين بخش 10 نمايش خياباني خواهد بود.
علاقه‌مندان براي دريافت اطلاعات تكميلي و بيشتر مي‌توانند به دبيرخانه جشنواره واقع در خيابان طالقاني، بين خيابان فلسطين و خيابان وصال شيرازي، خيابان سرپرست جنوبي، كوچه پارس، پلاك 5، طبقه همكف و يا به نشاني اينترنتي www.theater.ir مراجعه كنند.
سومين جشنواره‌ي تئاتر صاحبدلان (حقيقت) از 15 مهر لغايت اسفند ماه سال جاري به دبيري علي مؤذني در تهران و ساير استان‌هاي كشور برگزار خواهد شد./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار