مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تولید 5000 تن دانه روغنی کلزا از کشت در 2500 هکتار از اراضی استان قابل پیش بینی است.

سلیمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: شهرستان های تبریز، آذرشهر و اُسکو مستعد برای کشت و تولید دانه روغنی کلزا هستند.

وی تصریح کرد: سازگاری آب وهوایی و توانایی بهره برداری از آب کم و تولید محصول مناسب موجب اقتصادی شدن کلزا در این مناطق شده است.

سلیمانی ادامه داد: در صورت امکان افزایش عملکرد تا 4 تن در هکتار، محصول کلزا از سوی بهره برداران به طور کامل اقتصادی محسوب می شود.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: اختصاص 10 هزار هکتار از اراضی استان در برنامه پنجم توسعه به کشت کلزا با توجه به صرفه جویی در آب از برنامه های مهم سازمان است.

 وی افزود: تناوب مناسب گیاه کلزا با گندم را می توان پایه گذار این طرح قلمداد نمود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اظهار اشت: انتقال یافته های تحقیقاتی به مزارع، افزایش سطح زیرکشت و راندمان تولید را در مناطق مستعد استان در پی خواهد داشت.

سلیمانی تاکید کرد: از دیدگاه کارشناسان موفقیت در اجرای این طرح قابل پیش بینی بوده و راندمان های ایده آل 6-4 در هکتار قابل تصّور است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.