استاندار آذربایجان غربی گفت: استفاده از ظرفیتها و پتانسیلهای علمی جهانی مهمترین راهكار در بررسی مسائل دریاچه ارومیه است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، وحید جلال زاده در جلسه كمیته سیاستگذاری كنفرانس بین المللی دریاچه ارومیه افزود: كنفرانس بین المللی دریاچه ارومیه می تواند این ظرفیت را در اختیار مسئولان داخلی قرار دهد و باید از این فرصت بیشترین استفاده را داشته باشیم.

وی استفاده از ظرفیت دانشگاههای بین المللی در جهت جذب و تجمیع داشته های علمی جهانی برای بررسی مسائل دریاچه ارومیه را از اهداف مهم و اصلی برگزاری كنفرانس بین المللی دریاچه ارومیه ذكر كرد و ادامه داد: باید از این فرصت به نحو احسن بهره ببریم تا زمینه حضور ایده های مختلف را در این خصوص فراهم كنیم.

وی همچنین بر استفاده از پتانسیلها و ظرفیتهای دستگاههای اجرایی استان در برگزاری مطلوب كنفرانس بین المللی دریاچه ارومیه به عنوان یك ضرورت تاكید كرد و گفت: این امر می تواند برای اجرای هرچه بهتر كنفرانس بین المللی دریاچه ارومیه مهم و موثر باشد.

استاندار آذربایجان غربی اضافه كرد: باید نمایشگاهی از فعالیتهای دولت در حل مسائل و مشكلات دریاچه ارومیه نیز در كنار كنفرانس بین المللی دریاچه ارومیه راه اندازی شود تا دعوت شدگان به بهترین شكل با فعالیتهای انجام شده توسط دولت در این زمینه آشنا شوند.

جلال زاده اظهار امیدواری كرد با برگزاری این همایش، راهكارهای موثری در راستای حل مشكلات دریاچه ارومیه اندیشیده شود.

حسن عباس نژاد مدیركل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری این همایش از هجدهم تا بیستم مهرماه سال جاری در دانشگاه ارومیه اظهار كرد: از 60 استاد داخلی و 10 استاد بین المللی در این زمینه در كنفرانس بین المللی دریاچه ارومیه دعوت شده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.