السفير خبر داد دور جديد تلاش‌هاي پنهان براي احياي مذاکرات فلسطين-تل آويو آغاز شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه لبناني در پايگاه اينترنتي امروز خود نوشت: منابع موثق فلسطيني فاش کردند امريکا، مصر و اردن هفته گذشته ،پس از بيش از دو سال نوسان، تلاش هايي را به منظور احياي مذاکرات ميان تشکيلات خودگردان فلسطين و اسرائيل آغاز کردند.

آغاز اين تلاش ها با تصميم شهرداري رژيم اشغالگر اسرائيل در قدس به ساخت ساختمان يهودي جديد در روستاي سلوان در جنوب مسجد الاقصي همزمان شد.

منابع مذکور گفتند اين سه کشور (امريکا، اردن و مصر) مي کوشند محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين را به ديدار با بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در چند روز آينده متقاعد کنند تا سردي موجود در روابط دو طرف از بين برود.

علاوه بر اين، مراد موافي رئيس دستگاه اطلاعاتي مصر اخيرا به سرزمينهاي اشغالي سفر و با مقامات آن درباره به جريان انداختن مذاکرات و بازگشت به ديدارها با گروه هاي فلسطيني گفتگو کرده است.

به گفته اين منابع، اسرائيل شرط کرده درصورتي در چنين ديدارهايي شرکت مي کند که پرونده شهرک سازي در دستور کار آن قرار نگيرد.

به گفته منابع موثق فلسطيني، مصر و اردن در تلاش ها براي متقاعد کردن عباس به نرفتن به سازمان ملل براي کسب عضويت کشور فلسطين در اين سازمان شرکت مي کنند؛ زيرا مي ترسند اين امر در روند مذاکرات با اسرائيل مانع ايجاد کند.

اين منابع در مورد موضع فلسطين گفتند عباس با برگزاري چنين ديداري مخالف نيست؛ اما نمي خواهد اين، يک ديدار عادي باشد و در آن برخي از مسائل مهم مورد بررسي قرار نگيرد.

اين منابع افزودند کشورهاي عربي از جمله اردن براي حمايت از مسلح شدن دستگاه هاي امنيتي در کرانه باختري رود اردن اعلام آمادگي کرده اند؛ اين در حالي است که واشنگتن زير نظر دستگاه هاي ويژه امنيتي مستقر در اين کشور و تل آويو اين موضوع را بررسي مي کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار