با امضای تفاهم نامه ای میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (ict) گامی به سمت داشتن محیط زیستی سبزتر برداشته شد.

به گزارش خبرنگار جامع اطلاعاتی اجتماعی باشگاه خبرنگاران صبح امروز آخرین روز هفته محیط زیست همایش ict و محیط زیست در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد در این همایش رضاتقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رشد روز افزون فضای مجازی گفت: این گسترش به حل بسیاری از مشکلات کمک می کند و it می تواند بهترین دوست محیط زیست باشد.

وی با اشاره به امضاء تفاهم نامه همکاری دو سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت ارتباطات گفت:‌ این تفاهم می تواند باعث هم افزایی، افزایش بهره وری و کمک به محیط زیست باشد.

وی افزود: صنایع مربوط به اطلاعات و فناوری ارتباطات کمترین آلاینده های زیست محیطی را دارند و حتی در بخش گسترش و نگهداری آن هم آلایندگی بسیار کمی بوجود می آورد.

تقی پور خاطر نشان کرد: بکارگیری خدمات ارتباطی می تواند به کاهش آلاینده ها کمک کند بطور مثال امداد فناوری اطلاعات به حذف تبادلات کاغذی کمک مؤثر و قابل توجهی به محیط زیست است و هر خدمتی که از عرصه سنتی به دنیای فناوری ارتباطات آورده شود می تواند ده ها برابر سودمند ارائه شود.

همچنین آموزش از راه دور، مراکز پشتیبانی و دور کاری رفت و آمدها را کاهش داده و در وقت افراد صرفه جویی می کند.

وی اظهار کرد:‌ بعضی از کشورها پارا فراتر گذشته و برای تبادلاتشان بیشتر از هر جابجایی از پست استفاده می کنند و بیش از 75 برابر کشورها تبادلات پستی دارد. این فرهنگ می تواند به داشتن محیط زندگی بهتر و حفظ آن کمک شایانی کنند./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار