با توجه به ارزش صنایع دستی و به منظور افزایش بهره وری آن،این صنعت ظرفیت ورود به بورس را دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی این شورا با اشاره به نام گذاری سال جاری و ضرورت حمایت از تولید ملی، صنایع دستی را عاملی موثر برای اشتغال زایی دانست و گفت:این صنعت علاوه بر به دنبال داشتن ارزش افزوده و اقتصاد تولیدی برای شهر،هیچ آلودگی زیست محیطی را نیز به دنبال ندارد.

ابوالفضل قربانی با بیان مزیت های بسیار تولید صنایع دستی در شهر سازمان میراث فرهنگی را مورد خطاب قرار داد و افزود:با توجه به اقدامات لازم برای تولید هر صنعت دستی ارزش آن از طلا و جواهر نیز بالاتر است و این صنایع نیز باید قابلیت خرید و فروش با دیگران را پیدا کند و به این منظور نیازمند بورس است.

قربانی ادامه داد:برپایی نمایشگاهی از صنایع دستی ایران در موزه های معروف دنیا به ویژه در شهرهای خواهر خوانده اصفهان نقش اساسی در معرفی،تبلیغ و رونق صنایع دستی شهر دارد.

وی در ادامه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی را مورد توجه قرار داد و پیشنهاد کرد:کنترل قیمت صنایع دستی همواره باید لحاظ شود و در حالی که شاهد برخی گران فروشی ها هستیم با مجریان آن برخورد شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گرانی قیمت صنایع دستی را از عوامل استقبال کمتر از آن دانست و تصریح کرد:در عین حال که باید از حقوق تولیدکنندگان صنایع دستی حمایت شود باید از گران فروشی آن نیز جلوگیری شود و هریک از صنایع دستی با قیمت واقعی خود به فروش رسد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.