مردم برخی از روستاهای شاهرود در فصل بهار و تابستان با كم آبی مواجه هستند و در برخی از روزها نیز بطور كلی آب آشامیدنی ندارند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ ساكنان روستاهای 'قلعه شوكت'،'خوریان'،قلعه عضدی'و 'كلاته خان'از توابع شهرستان شاهرود افزودند:مشكل بی آبی در این روستاها بیش از دوسال است كه مردم را رنج می دهد و همچنان مردم این مناطق در انتظار انجام وعده های برخی از مسوولان هستند.

برخی از آنان می گویند : در طول یك ماه بیشتر از ده روز با قطعی آب مواجه هستند.

'محمد كردی ' یكی از روستاییان ' گفت : این روزها ساكنین این روستاها دو تا سه ساعت در هر روز با قطعی آب مواجه هستند.

وی خاطر نشان كرد : در برخی از روزها اگر مردم بر طبق عادت آب برای رفع احتیاجات ضروری خود ذخیره نكنند،حتی یك قطره آب هم پیدا نمی شود.

یك ساكن قلعه عضدی ،گفت : مردم برای آب آشامیدنی در این فصل سال با طی كردن مسافت بیش از سه كیلومتر از چاههای كشاورزی موجود در منطقه استفاده می كنند.

'علی عامری' یك كشاورز ساكن این روستا نیز گفت : با توجه با اینكه فصل كار كشاورزان شروع شده و حضور جمعیت كارگری در فعالیت های كشاورزی نیز افزایش یافته، نیاز آب نیز افزایش پیدا كرده است.

یكی دیگر از ساكنین این منطقه گفت: در این روزها اگر مشكل تركیدگی لوله در شبكه و یا تعمیرات در آن بوجود آید ،تا رفع عیب ایجاد شده ،روستاییان چند روزی با قطعی آب دست به گریبان هستند.

دهیار روستای قلعه شوكت با تایید مشكل كم آبی مردم در این روستاها،گفت:آب آشامیدنی این چهار روستا از یك منبع ذخیره سازی تامین می شود.

'محمد تقی عزیزی' تاكید كرد : مشكل كم آبی برای ساكنین این روستاها در تابستان و فصل گرما تشدید می شود.

وی خاطر نشان كرد:امكانات و سرعت رفع خرابی ها و قطعی آب به علت پراكندگی روستاها و كمبود نیروی انسانی ،بسیار با وقفه انجام می شود.

وی از مسوولان سازمان آب روستایی خواست ،وعده های عملی به مردم بدهند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.