خانه اصلي فعاليت هايم را طبق خواسته هميشگي و تحصيل در اين رشته تئاتر مي دانم.

بهاره رهنما بازيگر سينما و تئاتر كه اين روزها در دو نمايش "خيال هاي جاده جاجرود - تهران" به كارگرداني غزاله معتمد و "گروتسكي بر تبارشناسي دروغ و تنهايي" به كارگرداني سجاد افشاريان ايفاي نقش مي‌كند و نمايش "اين تابستان فراموشت كردم" به كارگرداني وي در تالار انتظامي خانه هنرمندان به روي صحنه است، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص اين تجربيات گفت: كارگرداني يك اثر نمايشي هميشه در برنامه ام بوده است و از زمان دريافت مدرك فوق ليسانس نمايش اين تصميم را داشتم اما فكر نمي‌كردم كه آنقدر زود اتفاق بيفتد.
وي افزود: من تصميم گرفته بودم كه قصه هايم را تبديل به نمايشنامه كنم اما فكرم در رابطه با 1 يا 2 سال آينده بود.
رهنما تصريح كرد: اين نمايشنامه را حميد پاك سرشت و سجاد افشاريان نوشتند كه محوريت به طور كامل زنان نباشند، زيرا در كل تاكيد من بر فضاهاي زنانه اي است كه ضد مرد نباشد.
رهنما ادامه داد: فضايي كه مملو از شعارهاي فمنيستي نباشد مد نظر من بود اما فضايي زنانه است زيرا من با آن آشنايي كامل دارم.
وي با اشاره به اينكه اين متن خودش همه چيز را به جلو برد تا اجرا شود، بيان داشت: اين اثر نمايشي به شدت حسي است و شرايط ويژه اي از اين لحاظ دارد.
اين بازيگر گفت: من خانه اصلي ام را تئاتر مي دانم و هميشه قصد داشتم در سال به فعاليت هاي تئاتري برسم.
وي در رابطه با داستان "اين تابستان فراموشت كردم" اشاره كرد:‌ ما در اين نمايش با يك برش موازي زماني روبرو هستيم زندگي يك مادر و دختر را مي‌بينيم كه در نقطه  عطف زندگي عاطفي شان قرار دارند.
وي افزود: ما هيچ وقت نمي‌توانيم با مادرانمان يك سن را تجربه كنيم و به طور مثال هر دو 20 ساله باشيم و اين همزماني امكان ندارد اما ما اين كار را براي تماشاچي انجام داديم.
رهنما بيان داشت: من هم مانند بسياري از بازيگران ترجيح مي‌دهم تنها در يك نمايش حضور داشته باشم و همزماني بازي در بيش از يك نمايش كار سختي است.
وي گفت: اينكه به طور همزمان مشغول به فعاليت در زمينه بازيگري، نوشتن رمان و يا روزنامه باشم ايرادي ندارد زيرا در ژانرهاي مختلف است اما بازيگري همزمان تا حدودي فراغ بال را براي هر نقش مي‌گيرد.
وي در خصوص تعداد اجراهاي نمايش اين تابستان.. خاطرنشان كرد: در حال حاضر آخر خرداد زمان پايان اجراي نمايش است و امكان دارد تا هفته اول تير تمديد شود.
گفتني است، اين تابستان فراموشت كردم هر روز ساعت 17 و 18:30 در تالار انتظامي خانه هنرمندان به صحنه مي‌رود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار