رئیس جمهور برای افتتاح و بهره‌برداری چند پروژه عمرانی‌، زیربنایی و پروژه مهر ماندگار وارد کرمانشاه شد.

  به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از کرمانشاه، محمود احمدی‌نژاد هم‌اکنون برای افتتاح و بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی و زیربنایی به کرمانشاه سفر و نیروگاه سیکل ترکیبی زاگرس این استان را افتتاح خواهد کرد.

 نیروگاه سیکل ترکیبی زاگرس کرمانشاه با ظرفیت 648 مگاوات در چهار واحد گازی هریک به ظرفیت 162 مگاوات در مجاورت نیروگاه حرارتی بیستون واقع در کیلومتر 20 جاده کرمانشاه ـ همدان احداث شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت: بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی زاگرس در استان کرمانشاه با حضور رئیس جمهور کشور امروز  آغاز می‌شود.

عبدالعزیز کریمی اظهار کرد: با بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی زاگرس، در مجموع 648 مگاوات به ظرفیت تولید برق منطقه اضافه خواهد شد.

کریمی با بیان اینکه این نیروگاه یکی از پروژه‌های مهر ماندگار کرمانشاه است، ادامه داد: این نیروگاه دارای چهار واحد گازی به ظرفیت هر کدام 162 مگاوات بوده و در زمینی به مساحت حدود 27هکتار احداث شده است.

کریمی اضافه کرد: این پروژه با اعتباری افزون بر چهار هزار و 400میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای غرب افزایش ظرفیت تولید برق منطقه، تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، کمک به افزایش پایداری شبکه، اشتغال‌زایی در منطقه، پاسخ به نیاز روز افزون رشد مصرف برق منطقه ناشی از گسترش صنایع محلی، توسعه کشاورزی و مصارف عمومی و خانگی، استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور، ارتقای دانش فنی در ساخت نیروگاه‌های حرارتی و ارتقای سطح کیفی نیروگاه تا استاندارد جهانی را از جمله اهداف مهم اجرای از این نیروگاه برشمرد.

کریمی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تاکید کرد: کل این پروژه با همت و تلاش مهندسان ایرانی ساخته شده است./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.