پرندگفت: سازمان فنی و حرفه ای سازمانی استراتژیک در موضوع اشتغال است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 کورش پرند در  سفر به استان کرمانشاه، به جایگاه ویژه آموزش فنی وحرفه ای درکشور و نقش استراتژیک سازمان در موضوع اشتغال گفت: نظام جامع مهارت و فناوری در دو بخش سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور و دانشگاه جامع علمی و کاربردی به عنوان یک گلوگاه جهت ایجاد اشتغال محسوب می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه توسعه آموزشهای مهارتی در کشورهای منطقه و راه اندازی میز اقلیم کردستان با همکاری استانهای کرمانشاه، کردستان و آذربایجان  را از دیگر برنامه های در حال اجرا خواند.

پرند ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت مشکل اشتغال کشور را رفع کنیم و در این راستا آموزشهای مهارتی شرط بسیار مهم و اساسی برای رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به تصویب نظام جامع مهارت و فناوری در ابتدای آبان ماه سال گذشته، اظهار داشت: این نظام شامل سه بخش آموزش مهارت و فناوری، نظام صلاحیت حرفه ای و نظام شرایط احراز اشتغال است که باتوجه به پتانسیل و جایگاهی که برای آن درنظرگرفته شده براساس آن مشکلات بخش خصوصی در حوزه آموزش فنی وحرفه ای برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: سند راهبردی مهارت و فناوری با هشت راهبرد، 27 سیاست و 250 برنامه براساس سیاست های کلی اشتغال، برنامه پنجم توسعه، نقاط قوت و  کلیدی فعالیت های گذشته سازمان و جلوگیری از اعمال سلیقه و ایجاد انگیزه بیشتر درکارکنان، طراحی و به تمامی مدیران کل ابلاغ گردیده است.

وی همچنین پیگیری ایجاد ساختار و چارت سازمانی جهت 271 مرکز آموزش فنی وحرفه ای کشور را از دیگر برنامه های سازمان اعلام کرد و گفت: در این راستا دو هزار سهمیه استخدامی سازمان جهت تغییر وضعیت مربیان حق التدریس به پیمانی در سالجاری  در دستور کار قرارگرفته است.

پرند بیان داشت: در سال جاری طرح های پژوهشی به صورت گسترده توسط مربیان سازمان آموزش فنی وحرفه ای اجرا می شود./س


 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.