جوانان موسيقي ما به دليل فراهم نبودن يك بستر آموزشي،از تجربيات گذشتگان استفاده نكرده و ميراث دار خوبي نيستند.

سعيد كريمي،ترانه سرا و منتقد ترانه در خصوص وضعيت موسيقي و آلبوم‌هاي امروزي در گفتگو به خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران گفت:امروزه به دليل وضعيت ناهنجار و بد چرخه اقتصادي ،بسياري از ترانه‌سراها شايد غيرحرفه‌اي شروع به آهنگسازي كرده و بسياري از موسيقيدان‌ها دست به ترانه سرايي مي‌زنند.
وي با اشاره به اين موضوع كه موسيقي با 20 سال وقفه همراه بوده است،تصريح كرد:جوانان ما در عرصه موسيقي نتوانستند ميراث‌دار خوبي باشند؛چون با وجود 20 سال فاصله زماني از بعد از انقلاب اسلامي فعاليت و چرشدن اين خلاء نياز به زمان دارد.
وي با اشاره به محدوديت‌ها،اظهار داشت:ما نياز به يك بستر آموزشي داريم كه جوانان بعد از يادگيري،به ديدن،شنيدن و تجربه موسيقي بزرگان ايران در گذشته بپردازند.
كريمي درخصوص وضعيت تدريس موسيقي پاپ در كشور،تصريح كرد:موسيقي پاپ در دانشكده‌ها تدريس نمي‌شود و در آنجا فقط موسيقي كلاسيك آموزش داده خواهد شد كه در زمان فعلي كاربرد چنداني ندارد.
وي ادامه داد:تاز ماني كه زنجيره آموزشي ما قطع باشد،ما نمي‌توانيم ميراث‌دار خوبي باشيم و در كنار آن رضايت مخاطبان را جذب كنيم.
وي خاطرنشان كرد:بسياري از بزرگان موسيقي و نيز خوانندگان ما از دنيا رفتند و به دليل نبود امكانات و بستر آموزشي جوانان ما هيچگاه نتوانستند از تجربيات آنها بهره‌مند شوند./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار