سومين كنگره شعر مقاومت بين‌الملل از 11 تا 13 آبان‌ماه همزمان با روز مبارزه با استكبار جهاني برگزار مي‌شود.

نصرت‌اله صالح نژاد،دبير اجرايي سومين كنگره شعر مقاومت بين‌المللي به خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت:به دنبال رايزني با 2 استان شيراز و كرمانشاه هستيم تا در صورت موافقت مسئولان متولي استاني همزمان با روز ملي مبارزه با استكبار جهاني در 11 تا 13 آبان ماه اين كنگره را برگزار كنيم.
وي افزود:درحال حاضر "سازمان بسيج مستضعفين" حامي برنامه است و به دنبال رايزني با سازمان بسيج هنرمندان استانداري‌ها و سپاه‌هاي استاني جهت برگزاري هرچه بهتر كنگره هستيم.
صالح نژاد در ادامه درباره اهداف كنگره گفت:تبيين مباني علمي و فرهنگي و هنري شعر مقاومت در ايران  و لبنان شناسايي و معرفي آثار برجسته از حوزه شعر مقاومت بين‌المللي و بيداري اسلامي شناسايي و معرفي و تعامل شاعران مقاومت ايران و جهان زمينه‌سازي براي آفرينش و گسترش شعر مقاومت بين‌الملل انتشار آثار برگزيده به زبان‌هاي خارجي از اهداف اين كنگره است.
دبير اجرايي كنگره اظهار داشت:درحال حاضر به 15 كشور فراخوان داده ايم و در صورت رسيدن آثار برگزيده انتشار آثار به زبان‌هاي عربي،انگليسي،اردو،آلماني،روسي و چيني به چاپ خواهد رسيد.
وي افزود:كنگره مقاومت داراي 3 بخش اصلي بوده كه شامل شعر،پژوهش ادبي،پايان نامه در قالب‌هاي رايج است و امسال بخش كودك و نوجوان را نيز به اين بخش اضافه كرده‌ايم تا كنگره جامع‌تر شود.
صالح نژاد افزود:در بخش داوري جشنواره از اساتيدي چون استاد اسرافيلي،استاد محقق،استاد نادمي، استاد رضايي نيا و استاد بيگي حبيب آبادي دعوت شده و بعد از دريافت آثار و كارشناسي در اختتاميه به شاعران برتر لوح يادبود و هديه مالي اعطا خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد:علاقمندان مي‌توانند تا 15 شهريور آثار خود را به نشاني دبير خانه به آدرس تهران،خيابان حافظ شمالي بن بست وحدت،موسسه روايت طبقه سوم ستاد برگزاري كنگره ارسال و يا با شماره تماس‌هاي 88899225 و88896674 تماس حاصل كنند./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار