به منظور حمایت از هنرمندان صنایع دستی لازم است شهرک صنایع دستی شهر اصفهان احداث شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی اصفهان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان معرفی اصفهان بخ عنوان بزرگ ترین تولید کننده صنایع دستی گفت:70 درصد صنایع دستی کشور در شهر اصفهان تولید می شود و 50 درصد هنرمندان و صنعتگران نیز در این شهر فعالیت می کنند و همان گونه که اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است پایتخت صنایع دستی نیز محسوب می شود.

احمد ادیب افزود:57 اثر از صنایع دستی هنرمندان اصفهانی دارای نشان اصالت ملی است،12 اثر در فهرست جهانی و 14 اثر در فهرست ملی ثبت شده است و 21 پرونده در نوبت ثبت ملی و جهانی است.

وی خاطر نشان کرد:در صورتی که مشکلات صنایع دستی اصفهان حل شود 50 درصد مشکلات صنایع دستی کشور مرتفع می شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی اصفهان با اشاره به موقعیت این شهر تصریح کرد:محور توسعه اصفهان صنعت نیست و صنایع دستی تنها از مزیت های این شهر است و بیشتر به جنبه های صنایع دستی توجه شده و از نظر اقتصادی و در آمدزایی مورد توجه قرارنگرفته است.

ادیب ایجاد بازارچه های موقت صنایع دستی در شهر اصفهان را راهکاری برای حمایت از هنرمندان این صنعت دانست و گفت:پارک ناژوان و پارک طبیعی صفه مکان های مناسبی برای برپایی نمایشگاه های غیردائمی است.

ادیب با بیان اهمیت توجه بیشتر به صنایع دستی،وجود خواهر خوانده های اصفهان را از امکانات مهم شهرداری و شورا دانست و خاطر نشان کرد:برپایی نمایشگاهی از صنایع دستی در هریک از خواهرخوانده های اصفهان فرصت مناسبی برای معرفی این آثار به جهانیان است.

وی احداث شهرک صنایع دستی در دورن اصفهان را راهکاری بسیار موثر برای حمایت از این صنعت معرفی کرد و افزود:احداث این شهرک و فعالیت هنرمندان و صنعتگران در آن منجر به کاهش هزینه های تولید،صادرات و درد نتیجه ایجاد شرایط رقابتی برای صنایع دستی می شود. 

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی اصفهان با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی ایران در تهران با حضور رئیس جمهور خاطر نشان کرد:استان اصفهان در این نمایشگاه 90 غرفه دارد و از استاندار اصفهان به عنوان استاندار حامی صنایع دستی تجلیل می شود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.