مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌ جنوبی گفت: در حال حاضر تمام زباله‌های عفونی و بهداشتی سطح استان بی‌خطرسازی می‌شوند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از بیرجند، حمید صالحی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر هیچ بیمارستانی در سطح استان پسماند عفونی نداشته و تمام زباله‌های بهداشتی بی‌خطرسازی می‌شوند.

وی از خریداری و نصب دستگاه‌های اتوکلاو به منظور بی‌خطرسازی پسماندها و زباله‌های پزشکی برای بیمارستان‌های استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد.

مدیرکل محیط زیست خراسان ‌جنوبی اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت خالی در دستگاه‌های بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای بی‌خطرسازی پسماندهای مطب پزشکان و آزمایشگاه‌ها استفاده کرد.

صالحی تصریح کرد: در راستای بهبود این امر، تحویل زباله‌های بهداشتی مطب پزشکان و آزمایشگاه‌های استان نیز آغاز شده است.

وی یادآور شد: همچنین برای حمل زباله‌ها به بیمارستان‌های مجهز به اتوکلاو و یا تهیه دستگاه در آزمایشگاه‌ها و مجتمع‌های پزشکی برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

*افتتاح بانک متخصصان محیط زیست در خراسان‌ جنوبی

مدیرکل محیط زیست خراسان ‌جنوبی از افتتاح بانک متخصصان محیط زیست در استان خبر داد و گفت: این بانک در هفته جاری با هدف استفاده از توان، اندیشه، تفکر و توانمندی‌های علمی نخبگان و کارآفرینان کار خود را آغاز کرده است.

صالحی از برگزاری مراسم پاک‌سازی کوهستان، جنگل و مناطق کویری خبر داد و یادآور شد: مراسم غبارروبی مزار شهدا، دیدار با امام جمعه و استاندار، تشکیل کارگروه مخاطرات زیست ‌محیطی و برگزاری نمایشگاه محیط زیست در قاین از دیگر برنامه‌های هفته محیط زیست در استان است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی واحد hsc در کارخانه فولاد قاین نیز از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

مدیرکل محیط زیست خراسان‌ جنوبی با تاکید بر فرهنگ‌سازی بازیافت کالاها از مبدأ گفت: به منظور استفاده از منابع موجود باید بازیافت کالا از مبدأ در بین مردم فرهنگ‌سازی شده و زباله‌ها به صورت تفکیک شده جمع‌آوری شوند./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.