در گزارشی جامع و 15 بخشی، دروغ ها و نتايج 15 جنگ گذشته آمريكا را مورد بررسی قرار می دهیم.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، بخش ششم:

6-جنگِ اول عراق

ادعاهاي ايراد شده در مورد اين جنگ نيز ""اهداف بشر دوستانه" بود. در 9 اکتبر سال 1990،يك دختر 15 ساله کویتی در رسانه ها اظهار داشت که او خود شاهد بوده كه چگونه سربازان عراقی 15 نوزاد را از بیمارستان کویت ربوده و آنها را بر روی زمین سرد به حال خود رها كردند تا بميرند. برخی از اعضای کنگره، از جمله تام لانتوس ، حقيقت ماجرا را مي دانستند اما به مردم آمریکا نگفتند که اين دختر، دختر سفیر کویت در ایالات متحده بود.

جورج اچ دبلیو بوش، رئیس جمهور آمریکا، با استفاده از داستان نوزادان مرده 10 بار در عرض 40 روز به مسئله حمله نظامي آنهم  به بهانه "اهداف بشر دوستانه" اشاره كرد در اين بين نيز هفت سناتور مجلس سنا نيز اقداماتي مشابه را انجام دادند. 

در نتيجه اين بهانه تراشي ها جنگ خلیج فارس آغاز شد، جنگي که واقعا هرگز به پایان نرسيد!

اكنون به چندين ادعاي كذب جنگ افروزان جنگ "خليج فارس" دقت نماييد:

پنتاگون به دروغ گفته بود که نیروهای عراقی در مرز عربستان مستقر شده اند.

قبل از راه اندازی جنگ خلیج فارس، بوش پدر ادعا کرده بود که نیروی هاي بسياري از ارتش عراق در تدارك حمله به عربستان هستند. مقامات پنتاگون در اواسط ماه سپتامبر و با استناد به تصاویر ماهواره ای محرمانه،مدعي بودند كه تا 250،000 نظامي عراقي و 1500 تانک در مرزهاي عربستان مستقر شده و اين تهديدي ست بزرگ براي اصلي ترين تامين كننده نفت آمريكاً!.

متعاقبا سنت پطرزبورگ تايمز دو تصوير هوايي از منطقه مورد مناقشه را از ماهواره شوروي دريافت كرد.در اين تصاوير هيچ نيروي نظامي در مرز عربستان مشاهده نمي شد...بجز بياباني خالي!
پس از جنگ، ژنرال کالین پاول به كذب بودن اين ادعا  اعتراف كرد.

شهادت دروغين در مورد جنایات عراق

قبل از اقدام به جنگ، اعضای کنگره شهادت دختر 15 ساله کویتی را در مورد جنايات سربازان عراقي،وسيله فرافكني خود قرار دادند. بعد ها مشخص شد كه اين دختر بچه فرزند سفير كويت در آمريكا مي باشد. شخص رئيس جمهور وقت نيز بارها از اين شايعه براي آماده سازي افكار عمومي در رابطه با آغاز جنگ با  اهداف به اصطلاح بشر دوستانه استفاده كرد.

دروغ پنتاگون در مورد قدرت نیروهای عراقی

پس از جنگ، کمیته خدمات نيروهاي مسلح مجلس نمایندگان،در مورد درس های آموخته از جنگ خلیج فارس،گزارشي را منتشر ساخت. نتيجه اين که در آغاز جنگ زمینی در ماه فوریه، ایالات متحده فقط با 183.000 نیروي عراقی،نيمي کمتر از برآورد پنتاگون روبرو شد و از آن ارتش تا دندان مسلح نيز خبري نبود.

سیا مدارک جعلی به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه داده بود

در خصوص تلاش صدام در دستيابي و ساخت بمب هاي هسته اي،يكي از دانشمندان عرب به نام Khidhir Hmaza يك داستان جعلي را كه توسط سيا برنامه ريزي شده بود،در دوم ماه آوريل سال 1995 در روزنامه ساندي تايمز منتشر ساخت. بر اساس اين داستان جعلي، حمزه برنامه مخفی ارتش عراق را تاييد كرده بود.

یک هفته بعد، مادلین آلبرایت به منظور جلوگیری از هر گونه كاهش فشار و تخفيف در تحريم ها از اسناد جعلی سیا   در شورای امنیت سازمان ملل استفاده كرد.

خازن هاي جاسازي شده در هيثرو (سال 1990)
بعدها مشخص گرديد كه خازن های عراقي در هیثرو توسط اف بی آی جاسازي شده بودند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار