شهردار منطقه دو کاشان، از اختصاص 26 میلیارد ریال اعتبار برای فضای سبز منطقه دو این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مهدی هوشمندی‌نژاد امروز در کاشان اظهار داشت: این میزان اعتبار برای فضای سبز منطقه دو شهرداری این شهرستان شامل هزینه‌های نگهداری، توسعه و تأمین ‌آب است.

این مسئول میزان فضای سبز شهرداری منطقه دو کاشان را 300 هزار متر مربع اعلام و خاطرنشان کرد: 56 درصد از این میزان فضای سبز با استفاده از سیستم آبیاری بارانی، 40 درصد آبیاری شیلنگی و چهار درصد مابقی آبیاری غرقابی می‌شود.

شهردار منطقه دو کاشان بیان داشت: تمام مناطقی که امکان کشت چمن، وجود داشته است چمن‌کاری شده و در حال حاضر در منطقه دو شهرداری کاشان پارکی بدون چمن‌کاری وجود ندارد.

وی از کمبود آب و مصرف بالای آب به ویژه در فصل تابستان و گرمای طاقت‌فرسای بالای 40 درجه شهرستان کویری کاشان به عنوان دو چالش بزرگ در توسعه و نگهداری از فضای سبز این منطقه نام برد و تصریح کرد: سالانه 4 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب برای فضای سبز کاشان نیاز است.

هوشمندی‌نژاد، مصرف زیاد آب، نیروی انسان زیاد برای حفظ و نگهداری چمن، آفت کرم سفید ریشه، سمپاشی زیاد و افزایش آلودگی را از جمله مشکلات موجود برای حفظ و نگهداری از چمن در کاشان برشمرد.

این مسئول همچنین، گرما و خشکسالی شدید در تابستان و سرمای شدید در زمستان، سختی زیاد آب در کاشان و رسوب نمک روی سایر گیاهان و عدم بکارگیری سایر گیاهان در روی چمن را از دیگر چالش‌های حفظ و نگهداری چمن در این شهرستان اعلام کرد.

شهردار منطقه دو کاشان در عین حال، رنگ چمن را موجب آرامش ذهن و افزایش زیبایی محیط و پوششی برای سطح خاک و کاهش گرد و غبار ذکر و اضافه کرد: پوشش چمن به ویژه در پارک‌ها موجب افزایش تبخیر و تعرق و لطافت هوا می‌شود.

وی افزایش راندمان فضای سبز و افزایش بهره‌وری آب به ویژه در پارک‌ها که پوشش درختی آن کامل است و همچنین امکان رویش مجدد و عدم نابودی چمن بر اثر پاخوری را از جمله مزایای چمن‌کاری نام برد./ج1

برچسب ها: کاشان ، فضای سبز ، آبیاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.