مسئول سياسي دانشگاه شريف گفت: طولاني شدن روند مذاكرات خواست كشورهايي است كه مي‌خواهند از امتياز مذاكره با ايران در بحث انتخابات استفاده كنند.

احمد شربتيان مسئول سياسي دانشگاه شريف در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به طولانی شدن مذاكرات 1+5 با ايران و اینکه نمایندگان کشورمان چه تدابیری را اتخاذ کنند تا از این وقت کشی ها جلوگیری شود، اظهار داشت: ‌صحبت‌هايي كه رئيس آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مي‌كند و درخواست‌ها و انتظاراتي كه از ايران‌ دارد، شبيه قرارداد تركمنچاي است كه نه با قانون مطابقت دارد نه با عرف بين‌المللي.
 
وي تصريح كرد: اينكه آنان مي‌خواهند ايران هر جايي از كشورش را براي فيلمبرداري و نظارت در اختيار آنان قرار دهد و در مقابل خودشان هيچ سند مكتوب و رسمي براي گزارش های خود ارائه ندهند، به هيچ عنوان قابل قبول و منطقي نيست و ما از مسئولين می خواهیم به هيچ وجه زير بار خواست‌ه نامعقول آنان نروند.  
 
شربتيان افزود: در رويكرد مذاكرات هيچ اميدي به پيشرفت نيست. گروه 1+5 انتظاراتي را مطرح مي‌كند كه خودش مي‌داند با اين صحبت‌ها مذاكرات بي‌نتيجه مي‌ماند.  
 
قرار شد معاونين ايران و آژانس اتمي مذاكره‌اي انجام دهند كه مشاهده كرديم معاون طرف مذاكره در جلسه حاضر نشد و  خانم اشتون گفت:‌ ما قراري نداشتيم و به همين صورت كلا جلسه منتفي شد.  
 
مسئول سياسي دانشگاه شريف يادآور شد: بي نتيجه ماندن مذاکرات و سکون آن به هیچ وجه برای ملت ايده‌آل ملت ايران نيست، و حق ملت ايران را تضمين نمي‌كند. لذا نمایندگان کشورمان بايد كاملا مراقب اين باشند كه وقت هدر نرود؛ زيرا کشتن  وقت به نفع كشورهايي است كه مي‌خواهند از امتياز مذاكره با ايران در بحث انتخابات و يا در مجامع ديگر سوء استفاده كنند.
 
وي با بیان اینکه اظهارات 1+5 دوپهلو است و نمی توان به حرف آنان اطمینان کرد، اظهار داشت: آنان در هر جلسه پيشنهادي مي‌دهند که به آن عمل نمی کنند،‌ برای مثال در استانبول مسائلي را مطرح و قبول کردند، اما در بغداد منكر صحبت‌هايشان شدند و بحث مذاكرات مسكو را پيش مي‌كشند، اینگونه رفتارها به هیچ وجه قابل اطمینان نبوده و به مصلحت ملت ایران نیست.  
 
احمد شربتيان در پايان گفت: ‌ما از مسئولين مي‌خواهيم كه در تعامل‌شان با 1+5 تجديد نظر كنند و اگر مي‌دانند مذاكرات بي نتيجه است در مذاكرات مسكو شركت نكنند و كشورهاي گروه 1+5 را از امتياز مذاكره با ايران بي بهره بگذارند و مانع سو‌ء استفاده آنان شوند.  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار