معاون امور بين الملل و انتقال فناوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري گفت: امسال دولت در قالب قانون حمايت از شرکت هاي دانش بنيان500 ميليون دلار اعتبار به منظور حمايت از اين شرکت ها در نظر گرفته است.

به گزارش سرويس دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛حسين سالارآملي در حاشيه سخنراني پرفسور پيتر آگرا برنده جايزه نوبل شيمي در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار ما با بيان اين که شوراي نگهبان تاسيس صندوق نوآوري و شکوفايي ملي را تاييد کرده است ابراز اميدواري کرد در چند هفته آينده فعاليت اين صندوق عملياتي شود و به شرکت هاي دانش بنيان و نخبگان تسهيلات پرداخت کند.
وي افزود: البته معاونت علمي و فناوري مرتبط با ستادهاي فناوري از  شرکت هاي دانش بنيان حمايت مي کند که حمايت از تجاري سازي محصولات اين شرکت ها نمونه اي از آن است.
سالارآملي اضافه کرد: اخيرا بخش صادرات کالا و خدمات شرکت هاي دانش بنيان شکل گرفته است که در اين قالب هم از اين شرکت ها حمايت مي کنيم.
وي گفت: شرکت هاي دانش بنياني که از تسهيلات معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور استفاده کرده اند با پرداخت قسط اول از چهار قسط تسهيلات خود ، مي توانند درباره تمديد و استمهال بقيه اقساط درخواست بدهند تا بررسي شود.
سالارآملي با اشاره به در پيش بودن برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در ايران گفت: معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري بخش علمي و فناوري اين رويداد بزرگ را بر عهده دارد.
وي افزود: حضور پرفسور پيتر آگرا به عنوان برنده جايزه نوبل شيمي و پرفسور نورمن نيورايتر به عنوان مدير مرکز علوم و فناوري انجمن آمريکايي در ايران نوعي از همکاري علمي و فناوري است.
سخنراني پرفسور پيتر آگرا در جمع نخبگان علمي کشور در مرکز همايش هاي بين المللي صداوسيما برگزار شد./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار