مراسم روز جهاني صنايع دستي با حضور معاون اول رئيس جمهور و جمعي از مقامات کشوري در سالن ميلاد محل دائم نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران آغاز شد.


به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ محمدحسن صالحي‌مرام معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، در اين مراسم در سخناني با اشاره به اينکه مزيت نسبي کشور ما صنايع دستي است، آن را صنعتي 8000 ساله دانست.

وي افزود: آنچه مشکل اشتغال را حل مي کند صنايع دستي است صنعتي که هم اکنون بيش از دو ميليون نفر در آن فعالند و مي تواند با توجه به پايداري شغل و ارزاني ايجاد شغل همواره مورد توجه باشد.

صالحي‌مرام گفت: کمک به ايجاد بازارچه هاي صنايع دستي در سراسر کشور، ايجاد شهرک صنايع دستي نزديک فرودگاه امام خميني و همچنين کمک به برپايي نمايشگاه‌هاي دائم در خارج از کشور از طريق واگذاري خانه هاي فرهنگ و ساختمان هاي بلااستفاده ديگر دستگاه‌ها و نهادها از جمله نيازهاي اين صنعت باستاني و گرانبهاي کشورمان محسوب مي شود.


وي افزود: در صورت تحقق اين موارد نه تنها امکان افزايش سه برابري صادرات صنايع دستي در سال جاري محقق مي شود بلکه در سال‌هاي بعد صادرات بيش از 10 ميليارد دلاري را تجربه خواهيم کرد.

صالحي مرام در بخش ديگري از سخنانش به برپايي بيست و دومين نمايشگاه صنايع دستي و دومين نمايشگاه بين المللي آن با حضور هنرمندان نه کشور جهان و بيش از 850 هنرمند و صنعتگر داخلي در محل دائم نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران اشاره کرد و گفت: در اين نمايشگاه 210 کارگاه توليد صنايع دستي در نظر گرفته شده است که امکان آشنايي بازديدکنندگان با روند توليد اين محصولات را فراهم مي آورد.

وي همچنين از تجليل از 31 صنعتگر برگزيده صنايع دستي در مراسم روز جهاني صنايع دستي خبر داد و افزود:‌ اين افراد به علت سابقه فعاليت، سابقه آموزش و حضور در نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي، خلاقيت و نوآوري، به دست آوردن مهر اصالت و بالا بودن کيفيت در توليد در مراسم امروز مورد تجليل قرار مي گيرند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار