نكاتی كاربردی كه اكثر افراد قبل از خرید دوچرخه ثابت نمی دانند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم،

1) سیستم دوچرخه ثابت : سیستم تمامی دوچرخه ثابت های بانی اسپرت از نوع مگنتیك بوده كه نسبت به مدل های قدیمی، راحتی بیشتر و كیفیت بالاتری را دارا می باشند.

2) درجات تنظیم سرعت : هنگام استفاده از دوچرخه ثابت شما می توانید میزان سختی ركاب زدن را تعیین نمایید ( امكانی شبیه به دنده سبك و سنگین در دوچرخه های ورزشی ). این ویژگی در برخی از دوچرخه ثابت ها به طور دستی و در برخی دیگر از طریق نمایشگر دوچرخه، قابل تغییر است. در برخی از مدل ها كه دارای برنامه ورزشی از پیش تعیین شده می باشد، میزان مقاومت حین ركاب زدن به طور خودكار تغییر می كند.

3)برنامه ورزشی خودكار: برخی از دوچرخه ثابت های پیشرفته دارای برنامه ورزشی از پیش تعیین شده است، به این معنی كه میزان كالری مصرفی در هر دوره، ضربان قلب هماهنگ و میزان سختی ركاب زدن را به طور خودكار كنترل می نماید.

4) امكانات نمایشگرهای: مانند تمامی دستگاه های ورزشی دیگر، یكی از پارامترهای تعیین كننده قیمت، امكانات و پیشرفته بودن نمایشگر دوچرخه ثابت می باشد. نمایشگر های مختلف از نمایش سرعت، ضربان قلب، كالری مصرفی و مسافت تا قابلیت برنامه ریزی.

5 ) تنظیمات صندلی، ارتفاع و فرمان : اگر قرار است افراد مختلفی از دوچرخه ثابت شما استفاده نمایند، بهتر است دوچرخه ای خریداری نمایید كه تنظیمات آن قابل تغییر باشد. قابل تغییر بودن هر یك از موارد مذكور، باعث تغییر در قیمت دوچرخه ثابت شما می شود.ورزشی، نمایش بازی ، نمایش شما به صورت انیمیشن است.

6 ) تحمل وزن : اكثر دوچرخه ثابت های بانی اسپرت تا وزن 105 كیلوگرم را پشتیبانی می كنند، ولی اگر استفاده برای وزن بالاتری را در نظر دارید، بهتر است به این ویژگی دوچرخه در جزییات بیشتر دوچرخه ثابت ها، توجه بیشتری نمایید.

7) جابه جایی : اگر می خواهید هنگام استفاده از دوچرخه ثابت مكان آن را در منزل تغییر دهید، مثلا جلوی تلویزیون یا پنجره یا و ... تغییر مكان دهید، بهتر است دوچرخه ای بخرید كه دارای پایه های چرخ دار باشد.

جمع آوری توسط خبرنگار پزشکی باشگاه خبرنگاران قم/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.