تبليغات انتخابات پارلماني امشب در فرانسه خاتمه مي يابد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه فرانس 24، انتخابات پارلمانی روز یکشنبه برای فرانسوا اولاند رئیس جمهور سوسیالیست فرانسه به منظور اجرای برنامه های سیاسی اش بسیار سرنوشت ساز خواهد بود.

 فرانسوا اولاند امیدوار است در انتخابات پارلمانی که دور اول آن یکشنبه برگزار می شود بتواند اکثریت قاطع را بدست آورد. این در حالی است که چالشی دشوار پیش روی وزرایی است که در این انتخابات نامزد شده اند زیرا برای باقی ماندن در دولت باید حتما در حوزه انتخابیه خود پیروز شوند.

ژان مارک لش رئیس موسسه نظرسنجی ایپسوس می گوید در انتخابات پارلمانی مشارکت به 40 درصد می رسد و افراد بسیاری شرکت نخواهند کرد. بنابراین دوئل میان حزب سوسیالیست و او ام پ خواهد بود.

جناح راست نیز مبارزه ای جدی در پیش گرفته و تلاش می کند با کسب اکثریت آرا مانعی در برابر چپ ها شود. این در حالی است که چپ ها هم اکنون ریاست کاخ الیزه ، مجلس سنا ، بیشتر استان ها ، مناطق و شهرها را در اختیار دارند.

نظرسنجی های روزهای اخیر نشان می دهد رقابت تنگاتنگی میان این دو حزب در جریان است و حتی راست ها اندکی سبقت گرفته اند. بر اساس نظرسنجی ایپسوس و ال اچ 2 ، حزب او ام پ سی و چهار درصد آرا و حزب سوسیالیست سی تا سی و دو درصد آرا را در دور اول بدست خواهد آورد.

در این نظرسنجی حزب جبهه ملی به رهبری مارین لوپن چهارده درصد آرا را کسب خواهد کرد.

اکنون سناریوی "همزیستی سیاسی" همانند سال 1997 در دوران ژاک شیراک مطرح است. ژاک شیراک راست گرا مجبور شد لیونل ژوسپن سوسیالیست را به عنوان نخست وزیر تحمل کند.

ژان فرانسوا کوپه دبیر کل او ام پ گفت اگر خانواده سیاسی ما به اکثریت پارلمانی دست یابد انتخاب نخست وزیر بر اساس دو معیار صورت خواهد گرفت که ابتدا به انتخاب رئیس جمهور باز می گردد و نکته دیگر مربوط به توافق حزب است که اکنون نیز تمایلی برای طرح این موضوع وجود ندارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار