نخستین دوره آینده پژوهی و مطالعات راهبردی صراط با حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با هدف عمق بخشی به نگاه های تحلیلی راهبردی در حوزه های داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، نخستین دوره آینده پژوهی و مطالعات راهبردی صراط با هدف عمق بخشی به نگاه های تحلیلیِ راهبردی در حوزه های داخلی و خارجی، شناسایی نیروهای توانمند در تحلیل‌های راهبردی و تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی و فراهم کردن بستر مناسب برای شکل گیری شبکه کارشناسان ارشد در موضوعات کاربردی و مورد نیاز نظام، به شیوه‌ راهبردی و آینده پژوهانه برگزار می‌شود.

موضوعاتی از قبیل جریان شناسی فرهنگی، بررسی نقش راهبردی ولایت فقیه در حل مشکلات جهان اسلام، جریان شناسی سیاسی، بررسی تحولات منطقه: مصر، سوریه، لبنان، بحرین، یمن و ...، بررسی راهبردی تحولات فرامنطقه‌ای: اسرائیل، آمریکا، انگلیس،‌ فرانسه‌ و ...، آینده‌نگری تحولات و جریان های سیاسی داخلی، برگزاری جلسات مناظره در حوزه های فرهنگی و اقتصادی، نشست‌های هم اندیشی پیرامون موضوعات روز، جلسات اخلاق در این دوره بررسی می‌شود.

حجج‌اسلام خسروپناه، سیدمحمود نبویان، سیدحمید روحانی، استاد حسن رحیم پور ازغدی و آقایان سعدالله زارعی، آقامیر و رضا سراج از جمله اساتید این دوره آموزشی هستند که موضوعات فوق را برای دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از سراسر کشور که با توجه به سوابق و توانمندی‌ها گزینش می‌شوند و طلاب پایه 10 حوزه های علمیه مطرح خواهند کرد.

این دوره آموزشی از تاریخ 1391/4/15 الی 1391/4/23 با حمایت سپاه، وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و دانشگاه جامع امام حسین (ع)، توسط مرکزآینده پژوهی و مطالعات راهبردی تابان در تهران برگزار می‌شود و همچنین از دانشجویان مقطع کارشناسی که حائز شرایط ویژه و دارای سوابق چشمگیر تشکیلاتی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... باشند تا تاریخ 25 خرداد 1391 ثبت نام بعمل می‌آید.

گفتني است به برگزیدگان این دوره ضمن اعطای گواهی پایان دوره مجوز شرکت در دوره های تکمیلی و تخصصی آتی ارائه خواهد شد و همچنین از توانمندی‌های افراد برگزیده‌ دوره در مراکز پژوهشی و مطالعات راهبردی استفاده خواهد شد.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.