مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درواکنش به انتقاد وزارت امور خارجه روسیه در سیاست واشنگتن در قبال تفلیس، بر عدم تغییر رویکرد آمریکا تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وی در گفتگوی مطبوعاتی دیروز خود با موفقیت آمیز توصیف کردن دیدار هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا از تفلیس گفت: کلینتون در حضور مقامات گرجستان بر تعهدات و حمایت آمریکا از حاکمیت این کشور تائید کرده است.
تونر افزود، با توجه به فضای همکاریها و پشتیبانی آمریکا از گرجستان ، جای تعجب نیست که هنوز روسیه و آمریکا در باره گرجستان اختلاف نظر دارند.
وی همچنین افزود دولت آمریکا همانگونه که بارها تکرار کرده معتقد است به حالت اول برگرداندن مناسبات روسیه و آمریکا می تواند سبب همکاری سازنده در بسیاری از زمینه هایی شود که دو کشور در گذشته نتوانسته اند پیشترفت ه ایی خوبی داشته باشند.
تونر بر موضع ثابت آمریکا در باره گرجستان تاکید کرد.
پیشتر الکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه علیه اظهارات هیلاری کلینتون مبنی بر خروج نظامیان روسیه از آبخازی تسخینوالی گرجستان اعتراض کرده بود. دیپلماتهای روسیه در واکنش به درخواست کلینتون گفتند: متاسفانه اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا نشان می دهد واشنگتن از رویداد های قفقاز در اوت دوهزارو هشت عبرت نگرفته است.
برچسب ها: رویکرد ، آمریکا ، گرجستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار