مقدمه قانون اساسی آینده تونس که قرار است در مجمع ملی موسسان این کشور به تصویب برسد تدوین شد که در این مقدمه به ویژه به اصول جنبه غیر نظامی حکومت ، هویت عربی اسلامی تونس وتفکیک قوا اشاره شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه، این سند که کمیسیون امور تدوین مقدمه و اصول اساسی تونس آن را منتشر کرده است قرار است در نشستی عمومی مانند همه متون و مواد قانون اساسی جدید قانون اساسی به تصویب برسد.
نسخه تصویب شده این مقدمه در کمیسیون ، اهداف انقلابی را که زمینه آزادی ملت را از استعمار و دیکتاتوری فراهم کرد ، ذکر می کند.
این مقدمه تصریح می کند قانون اساسی بر اصول اسلام توام با سعه صدر ، میانه روی ارزش های انسانی و همچنین دستاوردهای تمدنی ملت تونس و جنبش اصلاح طلب آن مبتنی خواهد بود.
این متن همچنین به ارزش های هویت عربی اسلامی کشور اشاره می کند.
مقدمه قانون اساسی تونس به ایجاد نظام جمهوری دموکراتیک و حکومتی مدنی اشاره می کند که در آن حکومت از آن ملت است و جابجایی قدرت مسالمت جویانه است و تفکیک قوا و استقلال دستگاه قضایی را ذکر می کند.
این متن پس از چندین ماه کار که در طول آن 22 عضو کمیسیون به نظرات کارشناسی شماری از قضات ، کارشناسان ، نمایندگان سازمان های ملی و بین المللی گوش دادند تامین شد.
مهم ترین مجلس ملی موسسان تونس که برگرفته از انتخابات 23 اکتبر 2011است ، تدوین و تصویب قانون اساسی جدید کشور است .
مصطفی بن جعفر رئیس مجلس موسسان تونس بارها تکرار کرده است این وظیفه بیست و سه اکتبر آینده تمام خواهد شد که به این ترتیب راه برای انتخابات عمومی در تونس باز خواهد شد.
انتخابات عمومی در تونس برای حدود20مارس 2013پیش بینی شده است.
برچسب ها: قانون ، تدوین ، تونس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار