سفیر ایران در رم سکوت مدعیان حمایت از حقوق بشر در قبال نقض فاحش حقوق بشر در فلسطین و بی‌تفاوتی آنان در قبال تحولات بحرین را نشانه بارز استفاده ابزاری و تبلیغاتی قدرت‌های بزرگ از این موضوع دانست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، سید محمدعلی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در رم صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار با سناتور مارچنارو، ريیس کمیته حقوق بشر سنای ایتالیا و ريیس کمیسیون سیاسی شورای اروپا، حاکمیت استانداردهای دوگانه و رویکردهای تبعیض‌آمیز بر مهم‌ترین امور سیاسی بین‌المللی دنیا از جمله موضوع حقوق بشر را مورد انتقاد قرار داد.

حسینی سکوت کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر در قبال نقض مستمر و فاحش حقوق بشر در فلسطین و بی‌تفاوتی آنان در قبال تحولات بحرین را نشانه بارز استفاده ابزاری و تبلیغاتی قدرت‌های بزرگ از موضوع حقوق بشر دانست و تأکید کرد تا زمانی که اعمال این سیاست‌های تبعیض‌آمیز ادامه دارد، نمی‌توان امیدی به پیشرفت جدی و واقعی در وضعیت حقوق بشر در جهان داشت.

وی هم‌چنین به برخی موارد نقض حقوق بشر در کشورهای غربی اشاره کرد و گفت‌وگوی مستقیم و بی‌پرده بر مبنای مدالیته‌ای مورد توافق را موثرترین راه برای درک تفاوت‌های فرهنگی و ارتقای وضعیت حقوق بشر دانست.

سناتور مارچنارو نیز با اشاره به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های ایران در زمینه دموکراسی و حقوق بشر، ایران را در زمره موفق‌ترین کشورهای منطقه در این زمینه توصیف کرد.

وی هم‌چنین ضمن تقبیح رویکردهای دوگانه غرب، گفت‌وگو و همکاری را تنها راه‌حل اختلافات بر سر مسائل مهم بین‌المللی دانست.

دو طرف در این دیدار درباره راه‌های تقویت مناسبات در حوزه‌های پارلمانی و نهادینه‌سازی گفت‌وگوهای حقوق بشری بین دو کشور نیز تبادل‌نظر کردند./پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار