کارشناس مسائل هسته اي گفت: استمرار و تداوم مذاکرات ايران و گروه 1+5 بازي سياسي است که غرب براي توقف فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران به آن دامن مي زند.

جوانمردي استاد دانشگاه امير کبير در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران گفت: بي نتيجه ماندن مذاکرات بغداد به منظور زياده‌خواهي غرب و اصرار گروه 1+5 بر مواضع قبلي خود است و آنها حاضر نيستند مسائل هسته‌اي ايران را به رسميت بشناسند و به همين دليل مذاکرات به طول انجاميده است.

وي  ادامه داد: اين بازي سياسي است که طرف‌هاي غربي شروع کرده اند و ما هيچ نيازي به درگير شدن در بازي‌ آنها نداريم و فشار‌ها نمي‌تواند جوابگو باشد به اين دليل که با وجود فشارها و تحريم‌ها ايران توانسته است در مقابل آن بايستد و با اين وجود به بسياري از اهداف خود در اين مورد رسيده است.

اين کارشناس سياست خارجي خاطرنشان کرد:‌ غرب از طولاني شدن مذاکرات خسته شده و به اين امر پي برده است که با فرافکني نمي‌تواند تغييرات عمده‌اي در منطقه ايجاد کنند.

جوانمردي تصريح کرد: با همه اين واقعيت‌ها و با وجود تعهدات آژانس در قبال NPT، تکليف مذاکرات هسته اي ايران روشن است.

وي افزود: قراردادهاي آژانس درگير سياست بازي‌ شده اند و حاکميت سياسي دارند و تا زماني که آمريکا و اروپا مجبور نشوند واقعيت‌ها را براي ايران قبول کنند، مذاکرات براي ما هيچ فرقي نخواهد کرد و طبق برنامه خودمان عمل مي‌کنيم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار