پانزدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت ساختمان(معماري و عمران) و صنايع سرمايشي و گرمايشي در مشهد آغاز به كار كرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، محمود صلاحي در آيين افتتاح اين نمايشگاه از مسكن به عنوان يكي از دغدغه هاي مهم مردم در طول تاريخ از ابتدا تا انتهاي خلقت ياد كرد و گفت: تامين مسكن علاوه بر ايجاد امنيت خاطر موجبات آسايش را در افراد فراهم مي كند.

وي افزود: با توجه به اين مقوله، در ساخت مسكن بايد از مصالح مقاوم و فناوري هاي نوين استفاده شود تا بناهاي ماندگار احداث شود.

استاندار خراسان رضوي ضمن انتقاد از پايين بودن عمر ساختمان در كشور، تصريح كرد: بايد ميانگين عمر ساختمان بالاي صد سال باشد چرا كه در غير اين صورت منابع و ثروت عمومي كشور به هدر خواهد رفت.

صلاحي با بيان اينكه ساخت و سازها در كشور بايد مبتني بر فرهنگ و آداب و رسوم ديني و مذهبي ما باشد، گفت: سبك معماري و نوع بناها در هر كشور معرف فرهنگ آن كشور است.

وي در ادامه با اشاره به اجراي طرح مسكن مهر در كشور اظهار داشت: مسكن اشتغال مستقيم و غير مستقيم فراواني به دنبال دارد و مانند لوكوموتيوي است كه با به حركت درآمدن آن، واگن هاي زيادي را به حركت درمي آورد.

استاندار خراسان رضوي افزود: نيروي انساني، صنايع ساختماني، مصالح ساختماني، معادن و مشاغل مرتبط با مسكن از جمله فرصت هاي شغلي است كه با احداث مسكن و توسعه اين صنعت فعال مي شود.

صلاحي در پايان ضمن مثبت ارزيابي كردن برپايي اينگونه نمايشگاه ها، تصريح كرد: اين نمايشگاه فرصت مغتنمي براي ارائه آخرين دستاوردها و توليدات در فضاي رقابتي سالم است.

قائم مقام وزير و مديركل راه و شهرسازيخراسان رضوينيز در اين مراسم با بيان اينكه صنعت ساختمان كشور در حال گذر از سنتي سازي به صنعتي سازي است، تاكيد كرد: بايد علاوه بر استفاده از نيروي كار ماهر، مجريان امر ساختمان بايد از مصالح مقاوم و صنايع نوين استفاده كنند تا افزايش كيفيت ساختمان تاثيرگذار باشد.

محمدرضا قاسمي اظهار داشت: بيمه تضمين مصالح ساختمان در كنار بيمه تضمين كيفيت ساختمان مي تواند به فرآيند كيفي سازي ساختمان از ابتدا تا انتها نظارت داشته باشد كه بايد در اين خصوص برنامه ريزي شود.

گفتني است اين نمايشگاه با حضور 413 شركت داخلي و 42 شركت خارجي از 16 الي 20 خرداد ماه در محل دائمي نمايشگاه بين المللي مشهد دائر مي باشد.

اين نمايشگاه در مساحتي بالغ بر 19 هزار و 600 متر مربع فضاي مسقف و 11 هزار متر فضاي باز، دو هزار و 166 غرفه و شركت هايي از كشورهاي آمريكا، روسيه، بلاروس، آلمان، ايتاليا، ژاپن، چين، تايوان، كره جنوبي، تركيه، فرانسه، انگلستان، سوئيس، دانمارك، هلند، تايلند، مالزي و استان هاي تهران، آذربايجان شرقي و غربي، قزوين، فارس، مركزي، اصفهان، گيلان و مازندران دائر شده است /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.