روش های جدید درمان سرطان سینه با حفظ بافت سالم انجام می شود

يك فلوشیپ آنكولوژی زنان گفت: هم اکنون روش های جدید درمان سرطان سینه با حفظ بافت سالم و برداشتن قسمت تومورال انجام می شود.

دکتر مژگان کریمی، فلوشیپ آنکولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: سرطان ها دارای عوارض جسمی و روحی هستند که گاهی این عوارض روحی برای خانمها به خصوص در سرطانهای سینه بیشتر است.
کریمی گفت: آماده کردن بیمار و گفتن اینکه سرطان دارد امر مهمی است. بیمار باید ازوضعیت بیماری خود مطلع باشد و توضیحات جامعی داده شود تا اثر ناخوشایندی روی کیفیت زندگی بیمار نداشته باشد.
این فلوشیپ آنکولوژی زنان اظهار کرد: هم اکنون روش های جدید سرطان سینه با حفظ بافت سالم و برداشت قسمت تومورال باعث حفظ وضعیت ظاهر می شود.
وی عنوان کرد: از طرفی وسایل کمک درماني جدید نیز وارد بازار شده تا بیماران دچار اختلال این ضایعه نشوند.
کریمی افزود: بیماران مبتلا به سرطان سینه کمتر شکایت از تغییر زیبایی دارند بلکه به دنبال درمان هستند.

* تغذیه نامناسب یکی از علل بروز تومورهای جفت

کریمی در ادامه گفت: تومورهای جفت جزو بیماری های شایع در کشورمان است، این بیماری در کشورهای آسیایی بیشتر از کشورهای اروپایی و آمریکایی است.
وی گفت: علت شیوع این بیماری در کشورهای آسیایی به دلیل تغذیه نامناسب و عدم مصرف رژیم عای غنی از پروتئین و سبزیجات حاوی ویتامین A است.
وي عنوان کرد: در این بیماری هنگام لقاح فقط منشا پدری دارد و مادر هیچ نقشی در این زمینه ندارد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
به اميد روزي كه بيماري سر طاني وجود نداشته باشد كه به نظر من يكي از علل اصلي آن اعصاب است واسترس هاي الكي كه ما براي خودما ن ايجاد مي كنيم وآرامش در زندگي را از دست مي دهيم همچنان كه مي كه ميگويند در زندگي مادي به پايين دستت نگاه كن ودر امور معنوي به بالادستت نگاه كن
آخرین اخبار