آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در ديدار با فيليپ روئسلر وزير اقتصاد آلمان و مشاوران اقتصادي اش پس از بررسي راههاي تامين نيروي هاي متخصص در آلمان بر آسانتر شدن قوانين ورود افراد متخصص به کشورش تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري آلمان ؛ مرکل در کنفرانسي خبري گفت: نخستين نکته اي که امروز آن را مورد بررسي قرار داديم ، اين بود که چگونه به نيازهاي کشور در زمينه نيروهاي متخصص پاسخ دهيم و در اين زمينه چندين تصميم گرفته شد که در اين زمينه مي توانم به آسان شدن قوانين ورود افراد خارجي داري تخصص به کشور و همچنين تاييد مدارک مهاجراني که در اين کشور ساکن بوده و تخصص هاي مورد نياز را  دارند ، اشاره کنم .

وي افزود : تاکيد شد تا اين قوانين در سال آينده تکميل شود و ما درباره اين موضوع گزارش لازم راخواهيم داد.

وي در ادامه گفت: ما همچنين بر روي اين موضوع تاکيد کرديم که براي تامين نيروهاي متخصص کشور وجود يک سيستم آموزشي خوب  و کارامد بسيار مهم و اثر گذار است.

فيليپ روئسلر وزير اقتصاد آلمان هم در اين کنفرانس خبري گفت:رفاه در آلمان با توجه به ميزان رشد کشور تضمين مي شود و رشد اقتصادي کشور در سايه ايجاد حس رقابت اقتصادي و دوام آن امکانپذير است که در اين زمينه ما امروز تصميمات مهمي را گرفتيم که در مذاکرات خود با اتحاديه هاي کارگري موضوع نيروهاي متخصص بحث شد.

بر اساس جديد ترين تحقيق منتشر شده 25 هزار شرکت در آلمان با کمبود نيروهاي متخصص روبرو هستند و اين مقدار نيروي خود را از نيروهاي موقت تامين مي کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار