ايجاد موسسه هاي رتبه بندي اعتباري، اعطاي مجوز به شرکت هاي تامين سرمايه و تشکيل صندوق هاي سرمايه گذاري جديد در اولويت است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا) ، علي سعيدي گفت: نزديک به چهار سال است که سازمان بورس در انديشه راه اندازي موسسه هاي رتبه بندي در کشور است.
وي ادامه داد: اما شکل گيري اين موسسه ها مانند ساير نهادهاي مالي راحت نيست و تغيير رتبه بر ديدگاه عموم سرمايه گذاران تاثير مي گذارد.
معاون اجرايي سازمان بورس تصريح کرد: از سال قبل ارتباطات بيشتري با برخي از موسسه هاي رتبه بندي اعتباري برقرار شد که تجارب خوبي را در انجام رتبه بندي اعتباري داشتند.
وي اظهار داشت : پيش بيني مي شود امسال بتوانيم با کمک موسسه هاي بين المللي، موسسه هاي رتبه بندي داخلي را راه اندازي کنيم.

سعيدي ادامه داد: به دنبال ايجاد پايگاه داده ها براي افزايش امنيت در حوزه تکنولوژي اطلاعات در بازار سرمايه هستيم، زيرا سيستم هاي IT، در حوزه هاي قبل از معاملات، معاملات و پس از معاملات فعال است و در اين موارد نيازمند امنيت بالايي هستيم.

وي گفت : همچنين به علاوه به دنبال طراحي ابزارهاي جديدتر مانند صندوق تسويه معاملات هستيم که به زودي راه اندازي مي شود.
سعيدي تصريح کرد: در سال جاري در حوزه مديريت ريسک سيستميک که شعار نهادهاي ناظر بين المللي است، گام برمي داريم و به دنبال اين هستيم که ريسک هاي موجود در بازار سرمايه را از طريق ايجاد نهادهاي خاصي مانند صندوق تسويه يا راه اندازي ديتا سنترها ( مرکز  داده ها ) ، کاهش و امنيت را در بازار افزايش دهيم.
برچسب ها: سرمایه ، صندوق ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار