ملی پوشان ژیمناستیک هنری در حالی ساعت 3 بامداد چهارشنبه به مسابقات جام جهانی اعزام می شوند که همچنان از صدور ویزای آنها خبری نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در آستانه جام جهانی ژیمناستیک ملی پوشان این رشته ورزشی تنها در یک اردوی 10 روزه برای حضور در این رقابت ها آماده شدند.

باز هم صدور رویداد حضور این ملی پوشان را در هاله ای از ابهام قرار داده است و کار به جایی رسیده است که این مستعدان تیم ملی تنها به حضور در این رقابت ها فکر می کنند و نه کسب مدال و افتخار آفرینی برای کشورمان.

بی شک تجربه در کنار مهارت ملی پوشان را به سر منزل مقصود می رساند و تجربه ورزشکاران جز با حضور موثر و پر توان در مسابقات جهانی و بین المللی به دست نمی آید، پس بی راه هم نیست که تنها خواسته ملی پوشان فقط و فقط حضور داشته  باشند نه افتخار آفرینی .

حدود یک سال است که از مسابقات دانشجویان جهان می گذرد اما ژیمناست های ایرانی به هیچ مسابقه بین المللی اعزام نشده اند، تمام دلایل هم به صدور رویداد و مشکلات ناشی از آن باز می گردد، تنها دغدغه یک ورزشکار حرفه ای باید تمرین حرفه ای باشد نه دغدغه صدور ویزا و تهیه لباس به جای حضور در تمرین های آماده سازی .

انتظار مدال آوری از این ورزشکاران باید در نتیجه اعمال دلسوزانه باشد برای آنها.

* گل بود، به سبزه نیز آراسته شد

در کنار مشکل همیشگی رویداد و حکایت های تکراری از کمبود های مالی در برخی فدراسیون ها، اردوی تیم ملی و امکانات آن باید در شان ملی پوشان و هم تراز با سطح رقابت ها باشد، بی شک مسابقات پیشرو از سطح بسیار بالایی برخوردار است چرا که تا المپیک فرصتی باقی نمانده است، اگر ملی پوشان را به مسابقات کسب سهیمه المپیک نمی فرستیم حداقل کاری کنیم کارستان و تمام تلاشمان را صرف کنیم تا ملی پوشان با المپیکی ها خود را بیازمایند.

زمانی که پزشک همراه تیم نیست، علاوه بر دغدغه هایی که ذکر آن رفت ملی پوشان باید به آسیب دیدگی و عدم درمان خود هم فکر کنند.
اگر كمي بيشتر بر روي برخي نواقص و مشكلاتي كه در برخي فدراسيون ها رخ مي دهد تامل كنيم به اين نتيجه مي رسيم كه همه آن ها از كمبودهاي مالي آب نمي خورد بلكه از برخي كم كاري ها و برخي بي لطفي هاست كه برخي در حق برخي ديگر روا مي دارند و آخر هم تقصير را به گردن مسائل مالي مي اندازند چه خوب كه مسائل مالي و ماديات زبان ندارند و گرنه صداي فغان آن ها سر به فلك مي گذاشت كه كوتاهي از جانب ما نيزنيست.

*خناري نژاد از نحوه اعزام به مسابقات بي اطلاعم

هادي خناري نژاد ، ملي پوش ژيمناستيك  در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت:ساعت 3 بامداد فردا قرار است به مسابقات جام جهاني جنت بلژيك اعزام شويم اما هم چنان ويزاي خود را دريافت نكرده ايم ،اين اتفاق تنها در اين مسابقه رخ نداده است ما مدت هاست كه تا آخرين روز نمي دانيم كه به مسابقات اعزام مي شويم يا نه ، ما فقط بايد به فكر تمرين خود باشيم اما به جاي اين مهم دغدغه ويزا و خريد لباس را هم داريم چرا كه فدراسيون ژيمناستيك اين مسئوليت را هم بر دوش خود ملي پوشان گذاشته است.

وي در خصوص اعزام  هاي بين المللي ملي پوشان ژيمناستيك اظهار داشت: من در مسابقات آسيايي گوانگجو رتبه 5 را به خود اختصاص دادم و بعد از اين عرصه و  تغييراتي كه در رياست فدراسيون رخ داد ما تنها به مسابقات دانشجويان جهان اعزام شديم كه من در اين مسابقه چهارم شدم اما پس از آن به هيچ مسابهق اي اعزام نشديم ، حتي به مسابقات كسب سهميه المپيك كه در ژاپن برگزار شدو 3 ماه بعد از مسابقات دانشجويان جهان بود اعزام نشديم با اينكه من به احتمال 80 درصد سهميه را كسب مي كردم با توجه به اينكه از 8 ژيمناستيك برتر دنيا 6 نفر از آنان متعلق به آسيا هستند و من در گوانگجو و با وجود آسيب ديدگي پنجم شدم كسب اين سهميه دور از انتظار نبود.

خناري نژاد در مورد سطح برگزاري اين اردو عنوان كرد: در اين مسابقه تمام قهرمانان دنيا حضور دارند و از سطح بسيار بالايي برخوردار است اما ما فقط 10 روز در اردو بوديم و اين اردوي كم براي مسابقه اي به اين سطح كفايت نمي كند علاوه بر اين در تيم پزشكي نبود و بازوي سمت راستم نيز در تمرين آسيب ديد و محمد رمضان پور نقش دكتر تي را برعهده داشت./با

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار