همايش علمي «مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه» با همکاري سازمان تعزيرات حکومتي، دانشگاه علوم قضايي و ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران؛ همايش علمي «مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه» با همکاري سازمان تعزيرات حکومتي، دانشگاه علوم قضايي و خدمات اداري، موسسه آموزشي و پژوهشي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران و ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار مي شود.

همچنين دانشگاه‌هاي شهيد بهشتي،‌ تهران، امام صادق (ع)، علامه طباطبايي، شهيد مطهري،‌ مازندران و شوراي اصناف کشور،‌ شرکت دخانيات ايران، پليس آگاهي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، دادسرا و دادگاه هاي انقلاب اسلامي تهران و سازمان حمايت از حقوق مصرف کنندگان و توليدکنندگان از اين همايش حمايت مي كنند.

اين همايش در روزهاي هفدهم و هجدهم خردادماه سال 1391 در محل دانشگاه علوم قضايي و خدمات اداري برگزار مي‌شود.

گفتني است؛ مهمترين محورهاي اين همايش عبارتند از:

  • مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه از منظر قوانين داخلي؛
  • بررسي و مطالعه تطبيقي رويکرد نظام‌هاي حقوقي مختلف در مقابله با قاچاق کالا و ارز خصوصا در سطح عرضه؛
  • آسيب‌شناسي و بررسي آثار سوء ناشي از عرضه کالاي قاچاق بر اقتصاد ملي و توليد و همچنين نقش آن در افزايش ناهنجاري و نابساماني‌هاي اجتماعي.

در اسفندماه سال 1390 قريب به يکصد چکيده مقاله به دبيرخانه همايش واصل شد كه  نهايتا 51 مورد از چکيده مقالات ارسال شده مورد پذيرش قرار گرفت و در مجموعه اي با همين عنوان به چاپ رسيد. 


همچنين به منظور بررسي علمي موضوعات مرتبط با امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز  در سطح عرضه در نظر است پنج کميسيون تخصصي با عناوين زير  تشکيل تا پس از بررسي‌هاي لازم،‌ نتايج حاصله جمع‌ بندي و در روز پاياني به سمع و نظر حاضرين برسد:


  • آسيب شناسي و ارائه راهکار در مورد سياست‌هاي تقنيني مقابله با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه
  • آسيب‌شناسي و ارائه راهکار در زمينه امور قضايي مقابله با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه
  • آسيب شناسي و ارائه راهکار در زمينه امور اجرايي مقابله با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه
  • اقتصاد ملي و قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه
  • نقش مردم و نهادهاي مردمي در پيشگيري از قاچاق./ش4

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار