امام جمعه موقت رودهن بزرگترین پشتوانه مردم و كشور را ولایت فقیه دانست.

حجت الاسلام والمسلمین 'مجید عبداللهی' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن ولایت فقیه را یكی از مهمترین و محوری ترین اندیشه های امام راحل دانست كه نه تنها باید بر ذهن و خاطر امت ماندگار است، بلكه باید از آن به عنوان اهداف بلند و اصلی امام راحل دفاع و حراست شود.

وی با اشاره به كتابهای امام راحل در خصوص ولایت فقیه و اهمیت آن در تمامی زمینه ها اظهارداشت: ایشان در این زمینه احكامی صادر و فتاوایی را ارایه نموده اند و این امر دال بر اهمیت توجه به ولایت فقیه است.

امام جمعه موقت رودهن خاطرنشان كرد: همراهی و همگامی تمام عیار مردم با ولایت، حاصل اندیشه ژرف امام راحل است كه اینك به باور و اعتقاد آحاد مردم تبدیل شده است و مردم به یقین رسیده اند كه با پیروی از ولایت فقیه به دین و نظامشان هیچ لطمه ای وارد نخواهد شد.

حجت الاسلام عبداللهی رمز موفقیت و پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در ولایتمداری مردم و حساسیت آنان به ولایت فقیه دانست و گفت: از آنجاییكه مردم به دفاع از ولایت فقیه به عنوان یكی از محوری ترین اندیشه های امام راحل باور دارند لذا حراست از كیان انقلاب و كشور خود را در حراست از ولایت فقیه می دانند.

وی خاطرنشان كرد: امام راحل می فرمایند اصل ولایت فقیه مترقی ترین اصل قانون اساسی است و اگر قرار است قانون اساسی باقی بماند و جامعیت داشته باشد نخستین اصل آن می بایست ولایت فقیه باشد.

امام جمعه موقت رودهن یكی دیگر از اندیشه های امام راحل را استكبارستیزی ایشان عنوان كرد و گفت: جایگزینی استكبارستیزی به جای استكبار گریزی و ایجاد اعتماد به نفس در مردم برای نهراسیدن از استكبارگران نیز برگرفته از اندیشه های محكم ایشان بود.

حجت الاسلام عبداللهی افزود: معمار كبیر انقلاب همواره آمریكا را به عنوان دشمن نخست عالم بشریت و ملت ایران معرفی می كردند لذا این نگرش و اعتقاد ایشان باید همواره در وجود همه دولت ها و حاكمیت ها بر اساس آموزه های حضرت امام پایدار باشد.

وی افزود: امام راحل برترین مدل را برای اداره كشور جمهوری اسلامی بیان كرده و فرمودند اگر قرار است كشور اداره شود و مردم همراه و همگام این نظام باشند بهترین مدل اجرای قوانین اسلامی با یاری مردم است.

حجت الاسلام عبداللهی گفت: اینك شاهد به ثمر رسیدن فرمایشات ارزنده ایشان در این خصوص هستیم بطوریكه به محض عنوان سخنی در راستای مقابله با اهل نظام و ریشه های آن مردم همانند كوهی استوار و پرصلابت ایستادگی و از كیان خود و انقلاب و نظام دفاع می كنند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.