خالد جمیل مثمار نماینده مجلس فلسطین گفت : اقدامهای رژیم صهیونیستی در مورد یهودی سازی بیت المقدس ادامه دارد و واكنش های صورت گرفته از سوی نهادهای بین المللی به این اقدامات ناكافی و تنها در حرف است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی در حاشیه نشست كمیته فلسطین مجالس سازمان همكاری اسلامی كه در استانبول برگزار شد  با اشاره به مصوبات و تصمیم ها در مورد فلسطین از سوی نهادهای بین المللی گفت: بسیاری از این مصوبات و تصمیمها به مرحله اجرا در نیامده است و كمیته فلسطین مجالس سازمان همكاری اسلامی می تواند برای اجرای این مصوبات نقش مهمی ایفا كند.

وی افزود : رژیم صهیونیستی درصدد یهودی ساختن بیت المقدس است و با ادامه احداث شهركهای یهودی نشین ، مسلمانان محلی برای زندگی در بیت المقدس ندارند.

نماینده مجلس فلسطین اظهارداشت : برخی واكنشهای بین المللی نسبت به تقبیح ساخت شهركهای یهودی نشین علیه رژیم صهیونیستی صورت می گیرد ولی این واكنشها تنها در حرف است و اجرایی نمی شود. بیت القمدس تنها برای فلسطینی ها مهم نیست بلكه برای تمامی جهانیان اهمیت دارد.

وی با اشاره به حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به كشتی مرمره آبی در آبهای بین المللی دریای مدیترانه در سال 2010 و كشته شدن 9 تبعه ترك و زخمی شدگان بسیاری از سرنشینان این كشتی گفت: مردم فلسطین یاد این شهدا را فراموش نخواهند كرد.

نشست دو روزه كمیته فلسطین مجالس سازمان همكاری اسلامی روز گذشته در استانبول به نشست دو روزه خود پایان داد.

در این نشست كه با حضور شماری از نمایندگان مجالس كشورهای عضو سازمان همكاری اسلامی در استانبول برگزار شد، در بیانیه پایانی شركت كنندگان همچنین خواستار لغو تحریم های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان شدند.

در این بیانیه همچنین شركت كنندگان حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به كشتی مرمره آبی در سال 2010 در دریای مدیترانه را كه به كشته شدن 9 تن از اتباع تركیه انجامید، محكوم و بر فشار جامعه بین الملل به رژیم صهیونیستی درباره بیت المقدس تاكید كردند.

شركت كنندگان در نشست كمیته فلسطین مجالس سازمان همكاری اسلامی همچنین خواستار عضویت كشور فلسطین در سازمان ملل متحد شدند.

در بیانیه پایانی این نشست همچنین تحریم های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان غیر قانونی خوانده شد.
برچسب ها: نهاد ، فلسطین ، بین المللی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار