به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، از قم، سازمان قطار شهری قم در آخرین روزهای اردیبهشت ماه سال 88 فعالیت خود را با هدف اجرای پروژههای ریلی قم شامل مترو و منوریل آغاز کرد و این سازمان در طول این دو سال توانسته است بخشی از این دو پروژه را اجرایی کند.
سازمان قطار شهری قم زیر نظر معاونت حمل و نقل شهرداری قم است، ولی در استان قم به دلیل اهمیت پیگیری دو پروژه مترو و منوریل استاندار قم خود مسئولیت ریاست هیئت مدیره این سازمان را عهدهدار است.
مدیر عامل جدید سازمان قطار شهری قم امروز در حالی برگزار شد که انتصاب وی برخی اختلاف نظرها را بین مسئولان استانداری و شهرداری قم ایجاد کرده بود.
شهردار قم در زمانی که استاندار قم در سفر مالزی به سر میبرد اقدام به معرفی سرپرست این سازمان کرد که این اقدام با مخالفت استاندار قم به عنوان رئیس هیئت مدیره این سازمان روبهرو شد.
در مراسم معارفه امروز که بدون حضور خبرنگاران برگزار شد اردشیر احمدی پس از سه سال تصدی مدیر عامل سازمان قطار شهری قم جای خود را به علی اکبر مجد حکمت داد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم در حالی عهدهدار این مسئولیت شده است که هنوز تکلیف چگونگی اجرای پروژه منوریل قم و عبور آن از مقابل حرم مطهر حضرت معصومه(س) مشخص نشده است.
پروژه منوریل قرار است که شمال و جنوب شهر قم را به یکدگیر متصل کند و این پروژه در دو فاز اجرایی میشود که فاز نخست آن از پارکسوار شمالی تا مصلی قم از لحاظ اجرایی وضعیت مطلوبی دارد ولی هنوز تکلیف عبور منوریل از مقابل حرم حضرت معصومه(س) مشخص نشده است.
مترو قم نیز که قرار است که شرق به غرب قم را به یکدیگر متصل کرده و در محل حرم حضرت معصومه(س) با منوریل تلاقی داشته باشد، منتظر انتقال دستگاه حفار تی.بی.ام است تا حفاری تونل مترو با سرعت بیشتری انجام شود./ج1