شرکت های دانش بنیان عامل اصلی توسعه کشورها هستند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان رییس شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان در همایش تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی با اشاره به اجرای فعالیت های خوب در شهر اصفهان برای تحقق شعار سال جاری گفت:در حال حاضر دسترسی به علم وفناوری در حوزه علم و فناوری محقق شدن و امید است در حوزه تصمیم گیری و اجرا نیز به دستاورد های قابل توجهی نایل شویم.

محمود شیخ زین الدین با بیان اینکه استفاده نکردن از فناوری در صنعت موجب افزایش قیمت کالاها می شود اظهارداشت:در حال حاضر عامل اصلی توسعه کشورها مبتنی بر علم وفناوری است که این امر تنها با شرکت های دانش بنیان محقق می شود.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شرکت های دانش بنیان را مجری تحول آفرینی دانست و گفت:این شرکت ها برای تحقق اهداف خود نباید با مشکلی مواجه شوند و کریدورهای علم وفناوری،دانشگاه ها،مناطق توسعه فناوری نوین از جمله ساختارهای شرکت های دانش بنیان است.

شیخ زین الدین با بیان اینکه در دهه 50 میلادی بیشترین سود فعالیت اقتصادی مربوط به تولید بود تصریح کرد:از دهه 90 میلادی به بعد سهم تولید به تنهایی کاهش یافت و جای خود را به نوآوری فروش و بازاریابی داد.

وی نقشه جغرافیایی نوآوری جهان را متفاوت از نقشه جغرافیایی علمی دانست و اظهار داشت:این دو نقشه یکدیگر را پوشش می دهد و این امر بیانگر همراه بودن نوآوری و ثروت با یکدیگر است و برخورداری از ثروت بدون ایجاد نوآوری کشورها را با مشکلات جدی روبه رو می کند.

رییس شهرک علمی وتحقیاتی اصفهان با بیان اینکه برای موفقیت در دنیا باید بر تولید محصولات مبتنی بردانایی تلاش کنیم تصریح کرد:برای رقابت پذیری و تولید همراه با رضایتمندی مشتری باید به گسترش شرکت های دانش بنیان توجه ویژه داشته باشیم.

شیخ زین الدین افزود:در بخش های آموزش دانشگاه ها،در پژوهش پژوهشگاه ها و در نهادها مراکزی مانند مراکز رشد و پارک های علم و فناوری از مهم ترین عناصر توسعه مبتنی بر دانایی به شمار می روند.

وی خاطر نشان کرد:در سال گذشته 120 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناورری اصفهان جذب شدند

ودر حال حاضر جمعیت این شرکت ها به 260 رسیده و تاکنون این شرکت ها 275 اختراع را ثبت کرده اند و محصولات شرکت های دانش بنیان در قالب تجاری سازی در پالایشگاه ها و مراکز صنعتی استان کاربرد دارد./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.