صداقت از عوامل موثر در طرح مسائل و موضوعات يك برنامه است و حرف مخاطب بايد در رسانه مطرح شود.

مسعود آقايي كارگردان تلويزيون به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: تلويزيون در مباحث اخلاقي بر روي رفتار كودكان و نوجوانان به  عنوان يك جعبه جادويي  قدرت زيادي دارد و تاثير گذاري آن به طور مستقيم 50 درصد است كه اين به هيچ وجه خوب و مطلوب نيست.
وي در خصوص اثرگذاري برنامه هاي تلويزيوني در رفتار كودكان و نوجوانان گفت: كودكان به دليل ذهن پاكي كه دارند،تاثير فراواني از تلويزيون مي پذيرند،زيرا بيشتر كودكان امروزي به دليل تنهايي و شاغل بودن والدين وابستگي زيادي به تلويزيون دارند و در زمينه ساخت برنامه هاي كودك بايد دقت نظر داشت.
آقايي در خصوص اعتماد مخاطب به رسانه گفت: صداقت از عوامل موثر در طرح مسائل و موضوعات برنامه است و حرف مخاطب بايد در رسانه مطرح شود.
وي همچنين با تاكيد نبود محدوديت در رسانه افزود: نمي‌توان گفت كه كدام فيلم يا شبكه خوب يا بد است، زيرا در رسانه هيچ محدوديتي نيست، زيرا ما مشاهده مي‌كنيم در حوزه موسيقي هم پاپ پخش مي شود و هم سنتي و ما بايد دقت كنيم كدام شبكه يا فيلم و بهترين اثربخشي را در رفتار ايجاد مي‌كند.
وي همچنين در خصوص نقش تبليغات بر سلامت اخلاق جامعه گفت: تبليغات علاوه بر تاثير زيادي كه دارند مي‌توانند منجر به آموزش شهروندان در خصوص پاكيزه نگه داشتن محيط زيست، رفتار اجتماعي مطلوب، احترام به بزرگسالان و ... باشند.
ايشان در پايان نسبت به موفقيت مجموعه هاي تلويزيوني در خصوص نمايش آداب و رسوم كشور افزود: مجموعه ها و سريال ها در اين امر تا حدودي موفق به نمايش آداب و سنن كشور هستند اما بايد تلاش هاي زيادي انجام شود و ما شاهديم بودجه هايي كه بايد صرف ساخت فيلم شود در جايي ديگر خرج مي شوند،اما براي ساخت مجموعه هاي سنتي بايد هزينه و زمان زيادي صرف شود./م
برچسب ها: تلویزیون ، موسیقی ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار