مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: طرح آبرسانی از سد شیرین دره به بجنورد درصورت تامین اعتبار تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ،علیرضاعامری با بیان اینکه این طرح درحال حاضر از 85 درصدپیشرفت فیزیکی برخورداراست،گفت: در لایحه بودجه سال جاری 170 میلیارد ریال اعتبار برای طرح آبرسانی به بجنورد از سد شیرین‌دره پیش بینی شده است.

وی  مجموع اعتبار اختصاص یافته برای این طرح 790 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: برای تکمیل این طرح حدود 300 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیازاست ،که درصورت تامین اعتبار این طرح تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان قرارداد اولیه طرح در زمان آغاز عملیات اجرایی 30 ماه تعیین شده بود، خاطرنشان کرد: این مدت با توجه به کمبود اعتبارات اختصاصی تمدید شده است.

عامری با بیان اینکه طرح ملی آبرسانی به بجنورد برای تامين آب جمعيت شهر بجنورد تا افق 1410 پيش بيني شده است ،اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح سالا نه 20 ميليون و 500 هزار متر مكعب آب مورد نیاز شهر بجنورد و روستاهاي اطراف مسیر خط انتقال از سد شیرین دره تامين خواهد شد.

طرح آبرسانی بجنورد شامل 48 کیلومتر خط انتقال با 740 متر اختلاف ارتفاع پمپاژ آب از سد شیرین‌دره تا شهر بجنورد، چهار ایستگاه پمپاژ، تاسیسات تصفیه خانه آب و یک مخزن 30 هزار متر مکعبی است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.