قهرمانان دفاع مقدس با توجه به ريشه داري در دنياي واقعيت، قابليت معرفي به دنيا را دارند.

سيد محمد ميركاظمي، رئيس اداره تاليف و انتشار بنياد شهيد در گفتگو با خبرنگار بخش ادب باشگاه خبرنگاران با اشاره به انكار ناپذيري تاثيرپذيري جوانان از قهرمانان غربي؛ افزود: عمده قهرمانهايي كه از فرهنگ غربي برخواسته اند كاراكترهايي ساخته و پرداخته ذهن مخيل غربي ها هستند.
وي در ادامه قهرمانان غربي را شخصيتهايي نازيسته در عالم واقع دانست و گفت: آنچه باعث توان اين كاراكترهاي تخيلي بر تاثيرگذاري روي جوانان ايراني مي‌شود، نوع معرفي آنهاست.
رئيس اداره تاليف و انتشار بنياد شهيد با بيان اينكه قهرمانان ما به طور مشخص در دفاع مقدس به خوبي معرفي نشده اند، اظهار داشت: اين قهرمانان قابليت معرفي به دنيا را دارند، ولي استفاده از شيوه هاي نوين براي تبليغ و معرفي آنها، لازمه كار است.
ميركاظمي در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به سوالي با مضمون آنكه ناشران فعال در حوزه ادبيات دفاع مقدس چه نقشي در حفظ و انتقال ارزشهاي نهفته در سطر يك به يك كتابهاي به نگارش درآمده در قالب اين حوزه ادبي دارند، گفت: ناشران به عنوان توليد كننده و عرضه كننده كتاب، به طور مسلم يكي از تاثيرگذارترين نهادهاي فرهنگي هستند كه توان كاركردي ويژه اي در حوزه هاي فرهنگ سازي و فرهنگ پذيري دارند.
وي افزود: اين توان كتاب در فرهنگسازي و فرهنگ پذيري به گونه اي است كه ساير رسانه ها مانند مطبوعات يا رسانه هاي جديدي همچون سايتها و خبرگزاريها، هيچ كدام كاركردشان از نظر اهميت به حوزه كتاب نمي رسد.
رئيس اداره تاليف و انتشار بنياد شهيد كتاب را رسانه اي اگرچه كند ولي برخوردار از حركتي به صورت عمقي دانست و اظهار داشت: اين محصول فرهنگي علاوه بر ارائه يك ديدگاه عميق، تفكري بنيادين را ايجاد مي‌كند.
ميركاظمي با اشاره به ‌آنكه برخلاف ساير رسانه ها كه به طور معمول در حوزه هاي ترويجي كار كرده و آنچه نظر كتاب پايگاهي مهم و ديرينه دارد، تصريح كرد: اين به آن معنا بوده كه كتاب به عنوان يكي از اولين محصولات فرهنگي رسانه هاي فرهنگي، جايگاه خود را همچنان حفظ كرده و در حال حاضر هم كه رسانه هاي مختلف در جهت فرهنگسازي و فرهنگ پذيري در اجتماعات فعاليت مي‌كنند، ولي هنوز از كاستن اهميت نقش و كاركرد كتاب ناتوان هستند./م
برچسب ها: دفاع مقدس ، کتاب ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار