يک کارشناس اقتصادی در خصوص حضور بانک های خارجی در کشور گفت: با وجود درآمدهای خوب نفتی و رشد صادرات غیر نفتی موافق حضور این بانک ها نیستم اما در صورت حضور، باید در جهت سرمایه گذاری فعالیت داشته باشند.

محمد باقر صدر کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به میزان نقدینگی کشور براساس اعلام بانک مرکزی که 360 هزار میلیارد تومان است گفت: این میزان نقدینگی کم نیست بنابراین برای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه کشور شعار سال جاری (حمایت از کار و سرمایه ایرانی) به سرمایه گذاری زیادی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه بهترین بانک ها بانک های سرمایه گذاری هستند و ما پیش از انقلاب چنین بانک هایی در کشور داشتیم و امروزه در جهت تاسیس  این بانک ها باید در کشور حرکت کنیم گفت: در حالیکه ما درآمد خوب نفتی و رشد صادرات غیر نفتی داریم موافق حضور بانک های خارجی در کشور نیستیم.

صدر در ادامه گفت: با وجود اینکه موافق حضور این بانک ها در کشور نیستم اما بهتر است که این بانک ها در زمینه سرمایه گذاری حضور و فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه میزان نقدینگی در کشور فراتر از ظرفیت اقتصاد ملی است، گفت: در سال گذشته 20 میلیارد تومان باید به تولید اختصاص می یافت.

این کارشناس اقتصادی تاکید داشت: هرگونه سپرده گذاری سرمایه گذاری به دنبال آن هر گونه سرمایه گذاری تولید و در نهایت اشتغال را به همراه خواهد داشت با توجه به اینکه 7 درصد جمعیت ایران جوان هستند و اکثر این افراد جویای شغل هستند./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار