پس از گذشت 31 سال از ترور انور سادات رئيس جمهور سابق مصر در 6 اکتبر 1981 ميلادي، قرار است امروز حالت فوق العاده در اين کشور به پايان برسد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران   به نقل از المحيط؛ اين در حالي است که اجراي اين قانون به دليل حضور نيروهاي ارتش در خيابانهاي مصر براي تامين امنيت اين کشور تا پايان دوره انتقالي که پس از دور دوم انتخابات رياست جمهوري است، در هاله اي از ابهام قرار دارد و همچنين عدم صدور مصوبه اي رسمي از طرف شوراي نظامي اين کشور که هم اکنون امور کشور را در دست دارد، در مورد ادامه حالت فوق العاده يا پايان آن که 31 سال است در مصر اجرا مي شود، ابهامات در مورد اين قانون را افزايش مي دهد.
اين در حالي است که سعدالکتاتني رئيس پارلمان مصر گفته است که اگر شوراي نظامي مصر قصد ادامه و يا پايان دادن به حالت فوق العاده در اين کشور را داشته باشد، بايد با پارلمان اين کشور هماهنگ باشد، در غير اين صورت اجراي اين قانون بدون اجازه پارلمان اجرايي نيست.
در همين رابطه، بسياري از مردم مصر خواهان پايان بخشيدن به حالت فوق العاده در اين کشورند و مخالف ادامه آن در مصرهستند و برخي ديگر، ادامه حالت فوق العاده در شرايط کنوني مصر که با بي ثباتي سياسي همراه است، را براي کشور مفيد دانسته اند.
برچسب ها: مصر ، فوق العاده ، سادات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار