سهم بیمه‌های زندگی در کشور ما در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار پایین است که این ترکیب، یک ترکیب بهینه نیست و توسعه بیمه عمر در کشور نیازمند کار و مطالعه بیشتر است.

ابراهیم عباسی، مدیر گروه پژوهشی بیمه‌های اشخاص پژوهشکده بیمه، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: سهم بیمه‌های زندگی در کشور ما در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار پایین است که این ترکیب، یک ترکیب بهینه نیست و توسعه بیمه عمر در کشور نیازمند کار و مطالعه بیشتر است.

وی افزود: بهبود شاخص‌های توسعه بیمه عمر یکی از اهداف پژوهشکده بیمه است و در حال حاضر از اهداف این پژوهشکده و گروه پژوهشی بیمه اشخاص حرکت در جهت ارتقاء بیمه‌های عمر همگام با استراتژی صنعت است.

عباسی تصریح کرد: دومین نشست ارتقاء بیمه‌های عمر با موضوع «شناخت و بررسی مشکلات حرفه‌ای نمایندگان بیمه در زمینه فروش بیمه‌های عمر» و ارتقاء بیمه‌های عمر با حضور نمایندگان شرکت‌های بیمه، مدیران و کارشناسان پژوهشی پژوهشکده بیمه در سالن مولوی پژوهشکده بیمه برگزار شد.

مدیر گروه پژوهشی بیمه‌های اشخاص در ادامه با اشاره به این موضوع که کارهای انجام شده در پژوهشکده مکمل فعالیت‌های بیمه مرکزی است، یادآور شد: پژوهشکده بیمه محلی است برای برخورد و تلاقی نظراتی که از بدنه صنعت بیمه منعکس می شود و اینجا گروه‌های پژوهشی ضمن جذب و تحلیل این نظرات راهکارهای لازم را در خصوص موضوعات مطرح شده ارائه می‌نمایند.در این نشست علاوه بر مدیران و کارشناسان پژوهشی پژوهشکده بیمه نمایندگانی از شرکت‌های بیمه ایران، آسیا و کارآفرین نیز حضور داشتند.

وی خاطر نشان کرد، با توجه به فضای باز نشست هر یک از شرکت‌کنندگان مسائلی را مطرح کردند که اهم عناوین مطرح شده به شرح زیر است:

-        جدیت آموزش نمایندگان بیمه

-        بازگرداند آیین نامه 54 به بیمه مرکزی

-        مدیران ارشد در برداشتن موانع جدیت بیشتری داشته باشند

-        اهمیت تحریک انگیزشی در بازاریابی بیمه عمر

-        هدایت و مدیریت عضویت در انجمن MDRT از طریق بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه

-        کارورزی نمایندگان بیمه(تبدیل بازاریاب به نماینده)

شایان ذکر است پژوهشکده بیمه از طرح دیدگاه‌ها، انتقادات، پیشنهادات اساتید، کارشناسان، مدیران و... صنعت بیمه جهت طرح و بررسی در این نشست‌ها استقبال می‌کند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار