رئيس انجمن صنايع خورشيدي ايران رخورداري از نور خورشيد را يک ثروت براي ايران دانست و خواستار بهره گيري از آن در تامين انرژي مورد نياز فرايندهاي توليد خودرو شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از ايکوپرس ؛داوود فدايي با اشاره به پايان پذيري ذخاير سوخت فسيلي، گفت: قيمت اين سوخت ها رو به افزايش نهاده است و با توجه به رشد جمعيت و شتاب کشورهاي در حال توسعه در راه صنعتي شدن، بايد از منابع تجديد پذير استفاده کنيم.
اين استاد دانشگاه از وابستگي صنعت به انرژي خورشيدي در سال هاي 2050 تا 2100 خبر داد و گفت: در ايران بيش از 2100 تا 2300 کيلووات ساعت در هر متر مربع  ، خورشيد مي تابد و اين ميزان در منطقه اي که ايران خودرو واقع شده،  4500 تا 5200 وات ساعت است.
فدايي استفاده از انرژي خورشيد در اتاق هاي رنگ به عنوان هواي خشک و گرم و روشنايي سالن هاي توليد را از کاربردهاي اين انرژي در خودروسازي ذکر کرد و گفت: آب مورد نياز براي شست و شو تا 40 درجه سانتي گراد در تهران در  بيش از 11 ماه سال با کمترين هزينه قابل تامين است.
وي خواستار نصب صفحات خورشيدي روي سطح سالن هاي توليدي و ديوارهاي رو به جنوب سوله ها براي استفاده از گرماي خورشيد در سيستم هاي تهويه سالن ها شد و گفت: با ورود چين به مقوله انرژي خورشيدي، هزينه بهره گيري از آن از 11 يورو به چند سنت براي هر وات کاهش يافته است.
رئيس انجمن صنايع خورشيدي ايران ؛ آودي، بنز و فولکس واگن را از جمله شرکت هاي خودروسازي نام برد که از انرژي خورشيد استفاده مي کنند و استفاده از بشقاب هاي جاذب انرژي خورشيدي را از روش هاي جديد در اين صنعت ذکر کرد.
فدايي افزود: اين بشقاب ها از هشت ساعت تابش آفتاب، 80 کيلووات ساعت برق توليد مي کند که براي خودروسازي ما مناسب است.
چهارمين نمايشگاه نوآوري هاي کارکنان گروه صنعتي ايران خودرو به منظور ارايه دستاوردهاي نظام پيشنهادها و قدرداني از نوآوران اين گروه صنعتي، روزهاي نهم و دهم خرداد در شرکت ساپکو برگزار شد.         
در اين نمايشگاه 23 غرفه ازمعاونت ها و واحدهاي مختلف شرکت ايران خودرو و شرکت هاي وابسته به گروه صنعتي شامل ايران خودرو ديزل، ساپکو، تام، قالب هاي صنعتي، قالب هاي پيشرفته، مراکز علمي کاربردي وايسيکو، دستاوردهاي خود در حوزه هاي گوناگون را به نمايش گذاشتند.
قائم مقام وزير تعاون رفاه و کار در چهارمين نمايشگاه نوآوري هاي کارکنان ايران خودرو  اين شرکت را داراي نقش ارزشمند در اقتصاد کشور دانست و گفت : اين گروه صنعتي در بکارگيري نيرو هاي نجبه دانشگاهي در صنعت سرآمد است.
دوستعلي  از مديريت و کارکنان ايران خودرو خواست با بهره گيري از آموزه هاي قرآني و دقت نظر، در تحقق اهداف سند چشم اندازايران 1404 کوشا باشند.
معاون وزير تعاون ، استقلال اقتصادي را منشاء استقلال سياسي و توسعه پايدار را ضرورتي براي ايران دانست و از مديريت ايران خودرو براي تلاش در اين مسير تشکر کرد.
احمد بذلي معاون راهبردي و توسعه سرمايه هاي انساني ايران خودرو هم با اشاره به شرايط متحول و رقابتي جهاني، ادامه حيات سازمان ها را مستلزم مديريت خاص هزاره سوم دانست و گفت: در اين راه خلاقيت و نوآوري بايد سرلوحه کار باشد.
وي استفاده از توان و ظرفيت هاي موجود کارآفريني و اشتغال را مهم ترين راه رسيدن به رشد اقتصادي دانست و گفت: پژوهش بايد براي توليد ارزش افزوده در حوزه هاي گوناگون باشد تا فاصله ما با کشورهاي توسعه يافته در بهره گيري از نوآوري ها کاهش يابد.
معاون راهبري و توسعه سر مايه هاي انساني ايران خودرو با بيان اين که نظام مشارکت در گروه صنعتي ايران خودرو از سال 75 شکل گرفت، اظهار داشت: از آن زمان تا سال 80 فرهنگ سازي و آموزش کارکنان انجام شد که نتيجه آن ايجاد فضاي مشارکت و ايجاد 15 کميته پيشنهادها بود.
وي سال هاي 81 تا 87 را دوره رشد نظام پيشنهادها و مشارکت فراگير کارکنان دانست که افزايش تعداد کميته ها به 45 کميته و ايجاد زيرساخت هاي سيستمي و مکانيزه را در پي داشت.
بذلي سال 88 را  آغاز دوره بلوغ نظام پيشنهادها در سايه رهنمودهاي مدير يت ارشد گروه صنعتي ايران خودرو در اين خصوص ذکر کرد که نظام هاي مشارکتي بايد در پي دستيابي به جهش کيفيت، کاهش هزينه، ارتقاي سلامت، ارگونومي و بهبود شرايط کار، کاهش قيمت در زنجيره مواد و قطعات و افزايش فروش و صادرات باشند.
معاون راهبري و توسعه سر مايه هاي انساني ايران خودرو، عارضه يابي نظام پيشنهادها، توانمندسازي دست اندرکاران، هم سويي با ساير راهبردهاي سازمان، شکل گيري کانون نام آوران، شناسايي پيشنهاددهندگان و گروه هاي کاري نمونه و طراحي بسته هاي حمايتي ويژه را از اقداماتي دانست که موجب شد ايران خودرو در 88 به بالاترين نشان ملي يعني تنديس سيمين در زمينه نظام مشارکتي دست يابد.
وي سال هاي 90 تا 93 را مرحله تعالي و توسعه مشارکت و ايجاد زيرساخت در زنجيره ارزش ساز گروه صنعتي ايران خودرو خواند که ايده هاي کارکنان، مشتريان، تامين کنندگان و ساير ذي نفعان در تحقق اهداف گروه به کار گرفته مي شود.
بذلي ، نرخ مشارکت کارکنان ايران خودرو در سال جهاد اقتصادي را 85 درصد و تعداد پيشنهادهاي بهبود کيفيت را 5662 مورد، پيشنهادهاي کاهش هزينه را 26 هزار و 959 مورد و پيشنهادهاي حوزه ارگونومي را 2150 مورد ذکر کرد و گفت: سرانه پيشنهاد در سال 88 در ايران خودرو 2.5 و اجراي پيشنهاد يک بوده است.
وي افزود: در سال 88 در ميان 10 پروژه نمونه استاني شش مورد، در سال 89 در ميان 13 پروژه استاني شش مورد، در سال 90 از ميان 15 پروژه نمونه استان تهران هفت مورد متعلق به ايران خودرو بوده است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار