به مناسبت سالروز ارتحال ملكوتي امام خميني (ره) شبكه راديويي ايران ويژه برنامه هايي را در نظر گرفته كه در اين روز به سمع شنوندگان خواهد رساند.

محسن ابراهيم،مدير اطلاع رساني راديو  ايران در گفتگو با خبرنگار بخش راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت:راديو ايران به مناسبت گراميداشت ياد و خاطره سالروز ارتحال امام خميني (ره) 5 ويژه برنامه با عنوان هاي هميشه با امام،حكايت يك فراغ،ياد يار،هجرت خورشيد و كودكي انقلاب را در اين شبكه تهيه و توليد كرده است.
وي تصريح كرد:هميشه با  امام‌ (ره) كه 14 خرداد از ساعت 9 به مدت سه ساعت و نيم به تهيه كنندگي و سردبيري حسين نافذ عارفي پخش مي شود با حضور كارشناسان مختلف به بررسي ابعاد انديشه حضرت امام خميني (ره) در منظرهايي چون «بيداري اسلامي» «توليد ملي» و «بصيرت مردم» مي‌پردازد كه در اين راستا حسن هاني زاده كارشناس مسائل سياسي،حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان و دكتر محمد صادق كوشكي استاد دانشگاه به ارائه ديدگاههاي خود در رابطه با اين موضوعات مي‌پردازند و اين برنامه كاري از گروه جامعه راديو ايران است.
ابراهيم بررسي سيره امام و اينكه حضرت امام خميني (ره) در خانه به عنوان يك پدر و همسر چه رفتار و كرداري داشتند و نقل قول مطبوعات با همسر حضرت امام (ره) را از ديگر بخش هاي اين برنامه دانست و افزود:در اين راستا با رحيميان نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد كه در گذشته يكي از اعضاي بيت رهبري بودند،به گفتگو پرداختيم و همچنين به نقش خانم ثقفي همسر امام(ره) به عنوان بانوي انقلاب گريزي زده مي شود.
اين مسئول حكايت يك فراغ را كاري از گروه فرهنگ اين شبكه دانست و گفت:در اين برنامه ادبي روند تحول در شعر انقلاب بعد از رحلت حضرت امام بررسي مي شود.
همچنين؛معرفي شعراي معاصر كه در مورد امام شعر گفته اند، بررسي گزيده اي از فعاليت هاي ادبي در مورد امام (ره) طي سال 90 تا 91 از ديگر بخش هاي اين برنامه است كه به تهيه كنندگي و سردبيري حوريه تاجيك ، گويندگي سرور پاكنشان، نويسندگي نگار نجفي، و كارشناس مجري محمود حبيبي كسبي، روز يكشنبه 14 خرداد از ساعت 8:40 تا 9 صبح روي موج اين شبكه راديويي قرار مي گيرد.
وي اظهار داشت: هجرت خورشيد كاري از گروه انديشه راديو ايران است در اين ويژه برنامه كه از ساعت 17 به مدت 55 دقيقه پخش مي شود موضوع بيداري اسلامي در انديشه هاي امام (ره) مطرح مي شود.
ابراهيم در ادامه افزود: پخش كلام امام (ره) در خصوص بيداري اسلامي، گزارشي از همايش اخيري كه در خصوص بيداري اسلامي برگزار شده و تاثير انقلاب اسلامي بر بيداري اسلامي با كارشناسي دكتر امير سياه پوش از ديگر بخش هاي اين برنامه است و سردبيري آن برعهده احمد بيات، و تهيه كنندگي آن حسين ماكنعلي هستند كه 14 خرداد پخش خواهد شد.
وي بيان كرد: در اين برنامه گزارش هايي از خمين زادگاه حضرت امام (ره) گزارش در مورد فرزندان معنوي امام (ره) و همچنين به بهانه پخش فيلم از كرخه تا راين كه  علي دهكردي خاطرات و حس و حال بچه هاي جنگ را در آن فيلم روايت مي‌كند.
همچنين از ديگر بخشهاي اين برنامه پوشش بيانات مقام معظم رهبري كه هر سال در سالگرد رحلت بنيانگذار انقلاب سخنراني ميكند، است.
وي ابراز داشت: عباس سنجري به عنوان گزارشگر با حضور در حرم مطهر امام (ره) با مردم به گفتگو مي‌پردازد.
ابراهيم دو ويژه برنامه حكايت يار  و كودكي انقلاب را كاري از گروه سياسي اين شبكه راديو دانست و افزود:اين دو برنامه در قالب مستند روايي توليد شده كه حكايت يار به بررسي سيره عملي امام خميني (ره) مي‌پردازد و در روز يكشنبه از ساعت 16 به مدت 1 ساعت و كودكي انقلاب به علل شكلگيري و پيامدهاي قيام 15 خرداد و تاثير آن در پيروزي انقلاب اسلامي مي‌پردازد.
گفتني است؛اين دو ويژه برنامه به سردبيري سعيد سيفي و تهيه كنندگي حسين مانكعلي و گويندگي علي درويش پخش مي شود.
ابراهيم در پايان گفت:كوچه راديو كاري از گروه جامعه راديو ايران  است كه به بررسي موضوع رحلت جانگداز امام خميني (ره) مي‌پردازد./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار