یک‌هزار و 178 هکتار از مزارع گندم و جو دشت مرغاب از علف‌های هرز پاکسازی و مبارزه با سن مادر در 650 هکتار از این مزارع پایان یافت.

بخ گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، داریوش کرباسی امروز در بخش مشهد مرغاب در مورد مبارزه با آفات گیاهی در این بخش اظهار داشت: شبکه بهداشت مزارع جو و گندم زیر پوشش جهاد کشاورزی قادرآباد کار خود را از اواخر اسفند ماه سال گذشته شروع کرده و حتی در ایام تعطیلات نوروزی نیز فعالیت داشته است.

وی ابراز داشت: با بازدیدهای مرتب و مستمر در زمان مناسب مبارزه با سن مادر و علف‌های هرز باریک‌برگ و پهن‌برگ و آگاهی و اطلاع رسانی، در یک‌هزار و 178 هکتار از مزارع گندم و همچنین در 650 هکتار از مزارع جو این منطقه، مبارزه با سن مادر انجام شده است.

کرباسی بیان کرد: کشت چغندر قند در منطقه زیر پوشش جهاد کشاورزی قادرآباد در سال جاری با انعقاد قرارداد بین کارخانه قند و چغندرکاران در حدود 50 هکتار انجام و در این مزارع از بذرهای الیت منوژم استفاده شده است.

این مسئول ادامه داد: تمام این مزارع از سطح سبز مطلوب برخوردار بوده و عملیات مبارزه با آفت نیز در آن‌ها انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود عملکرد تولید متوسط در هکتار 80 تن چغندر با متوسط عیار  18-19 برداشت شود.

این مسئول جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت ذرت بخش مشهد مرغاب بالغ بر 300 هکتار پایان یافته که با توجه به قیمت مناسب و عملکرد خوب علوفه و همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب و جلوگیری از سرمازدگی، ذرت‌کاران برداشت ذرت به صورت علوفه را نسبت به ذرت دانه‌ای ترجیح می‌‌دهند./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.