شهردار دماوند گفت: در پیشگیری و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، فضا را برای فعالیت عاملان نا امن کرد.

مرتضی همتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: در راستای برخورد اساسی باید نقاط آلوده به ساخت و ساز غیرمجاز چون حوزه حریم شهرها محیط را نا امن کنیم تا دیگر شاهد ساخت و ساز غیرمجاز نباشیم.

وی همکاری و تعامل دستگاه‏ های اجرایی را از دیگر راهکار های مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز دانست و تصریح کرد: متأسفانه مشاهده می‏ شود با وجود اینکه ساخت و سازها در این بخش غیر قانونی است، از خدمات دولتی چون آب، برق، گاز، تلفن و ... برخوردار هستند و این مهم همکاری تمام دستگا ه‏ها را می ‏طلبد.

شهردار دماوند ادامه داد: این اتفاق هم کار شهرداری‏ ها و دیگر نهاد های مقابله کننده را نیمه ‌کاره می‏ گذارد و هم اینکه عاملان ساخت و ساز غیرمجاز را جسورتر می‏ کند.

همتی با اشاره به معضلات و مشکلات شهرداری‏ ها در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار کرد: بدون حمایت و هدایت مرجع قضایی و دستگاه ‏های اجرایی توان برخورد و مقابله با ساخت و ساز های غیرمجاز وجود ندارد.

وی بیان داشت: هرگونه اقدام اجرایی و بازدارنده ‌ایی بدون مساعدت و همراهی مرجع قضایی محکوم به شکست است و می ‏طلبد همه اقدامات اجرایی این حوزه تحت زعامت و نظر مرجع قضایی صورت گیرد تا ضمانت اجرایی داشته باشد.

شهردار دماوند تأکید کرد: برخورد با ساخت و ساز های غیرمجاز به عزم و همت جدی و جمعی مجموعه مدیریت شهرستان دماوند نیاز دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.