وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: انتظار ما این است بانک مرکزی بر صرافی ها و بانک های عامل در اختصاص ارز با نرخ مرجع به واردکنندگان بیشتر نظارت کند.


به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مهدی غضنفری در حاشیه امضای تفاهم نامه اکسپو 2015 میلان در جمع خبرنگاران افزود: اولویت هایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختصاص ارز مرجع مشخص می کند ، مد نظر قرار گیرد و البته تا آنجایی که من اطلاع دارم بانک مرکزی نیز این موضوع را ابلاغ کرده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 11 هزار واحد تولیدی فعال با 2 میلیارد دلار ارز آوری در حوزه صنایع غذایی و آشامیدنی داریم ، گفت: به زودی 19 هزار واحد جدید نیز به آن افزوده می شود که به این ترتیب ظرفیت خوبی برای شرکت در اکسپو 2015 میلان که با شعار quotation mark تغذیه زمین ، انرژی برای حیات quotation mark برپا می شود ایجاد خواهد شد.

غضنفری همچنین افزود: قبل از آنکه اکسپو 2015 برپا شود باید به این فکر کنند که چرا در دنیا گرسنگی وجود دارد و چرا این موضوع در اکسپو 2015 گنجانده نشده است و این یعنی اینکه فرصت ها و منابع به صورت عادلانه تقسیم نمی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ البته با توجه به تجربه ای که در اکسپو چین داشتیم برای شرکت در اکسپو 2015 میلان زود اقدام کردیم و کارها بر طبق روال در حال انجام است.
غضنفری در حاشیه مراسم تفاهم نامه اکسپو 2015 از جشنواره غذا که 300 نوع غذای ایرانی در آن به نمایش گذاشته شده است ، بازدید کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار