فردي كه به عنوان شاگرد مغازه صرافي مشغول به كار بود،صاحب مغازه خود را مسموم و به چندين ميليون دلار دستبرد زد اما سرانجام با تلاش پليس به همراه همدستش شناسايي و دستگير شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، بيستم فروردين ماه سال جاري شخصي با مراجعه به کلانتری 113 بازار و با تسليم شکوائيه اي عنوان داشت:شاگرد مغازه ام پس از بیهوش کردن من با شیرکاکائوی مسموم ، اقدام به سرقت عابر بانک های مغازه ی صرافی و برداشت بیش از 170 میلیون تومان پول از حساب عابر بانک ها کرده است .
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار
 گرفت .
با مراجعه ی مالباخته به پایگاه هفتم پلیس آگاهی ، وی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : در حدود چند ماه پیش بود که به پیشنهاد یکی از بستگان نزدیکم ، جوانی به هویت فرامرز . پ ( 25 ساله ) را به عنوان کارگر مغازه استخدام کردم و طی این مدت به کارهای خدماتی مغازه مشغول بود تا اینکه در روز سرقت و بهانه خوردن صبحانه در طبقه دوم مغازه ، پس از بیهوش کردن من اقدام به سرقت عابر بانک ها و برداشت بیش از 170 میلیون تومان وجه نقد از حساب کارت ها کرده است .
*خرید بیش از 90 هزار دلار از طریق حساب عابر بانک ها
 بر اساس اين گزارش کارآگاهان پایگاه هفتم ، در تحقیقات خود با شناسایی محل برداشت وجه از حساب عابر بانک ها اطلاع پیدا کردند که صاحب مغازه با مراجعه به یک مغازه صرافی دیگر در چهار راه استانبول ، اقدام به خرید نزدیک به 90 هزار دلار کرده است .
علاوه بر بررسی تصاویر بدست آمده از صرافی محل سرقت که فرامرز را در حال سرقت عابر بانک ها و همچنین تلاش ناموفق برای باز کردن درب گاو صندوق نشان می داد ، کارآگاهان با شناسایی مغازه صرافی در چهار راه استانبول و با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته موفق به شناسایی شاگرد مغازه به همراه جوان دیگری شدند که هر دو نفر به همراه یکدیگر به مغازه صرافی مراجعه و اقدام به خرید دلار کرده بودند .
با توجه به دلایل و مدارک بدست آمده ، دستگیری "فرامرز . پ" در دستور کار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و با وجود متواری بودن متهم از محل سکونتش در منطقه یاخچی آباد ، کارآگاهان با شناسایی محل های تردد اين فرد  در میدان بهمن موفق به دستگیری وی در مورخه 28/02/1391 شدند .
با دستگیری فرامرز و با توجه به تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته صرافی ( در لحظه خرید دلار ) ، متهم به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف صریح به سرقت عابر بانک ها و برداشت بیش از 170 ملیون تومان وجه نقد از حساب عابر بانک ، هویت همدست خود به نام "یاسر . م ( 39 ساله ) را نیز معرفی و در اعترافات خود به کارآگاهان عنوان داشت که در داخل یک باشگاه ورزشی با یاسر آشنا شدم و پس از مدتی و به پیشنهاد وی ( یاسر ) ، اقدام به بیهوش کردن صاحب مغازه ( مالباخته ) و سرقت عابر بانک ها کرده است .
فرامرز در ادامه اعترافات خود و در خصوص نحوه دسترسی خود به رمز عابر بانک های مغازه صرافی ، به کارآگاهان گفت : در طول چند ماهی که در داخل مغازه صرافی و به عنوان نیروی خدماتی مشغول به کار بودم ، چندین بار به منظور انتقال و یا برداشت وجه از حساب عابر بانک ها ، رمز کارت عابر بانک ها در اختیارم قرار گرفته بود .
با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص هویت دقیق متهم دوم پرونده ، کارآگاهان پایگاه هفتم با شناسایی محل سکونت یاسر در منطقه نازی آباد تهران به تحقیقات در این محل پرداخته و اطلاع پیدا کردند که وی پس از ارتکاب سرقت از محل سکونت خود متواری شده است .

در ادامه اقدامات پلیسی ، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه یاسر در شهرک آزادی شده و این محل را تحت مراقبت های نامحسوس خود قرار داده و پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش ، در اول خرداد ماه سال جاري و زمانیکه متهم قصد متواری شدن از دست کارآگاهان را داشت ، وی را دستگیر و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .
در تحقیقات انجام شده ، یاسر در اعترافات خود ضمن رد اظهارات فرامرز در خصوص ارائه پیشنهاد سرقت از سوی وی ، به کارآگاهان گفت : "پیشنهاد سرقت از طرف فرامرز به من داده شد و مدعی بود که مبلغی در حدود 50 هزار دلار و برای سرمایه گذاری در اختیار صاحب مغازه صرافی گذاشته است  اما قادر به بازپس گرفتن پول خود از صاحب مغازه نیست .
با توجه به اعترافات یاسر ، کارآگاهان بار دیگر به تحقیق از هر دو متهم و همچنین مالباخته پرداخته و در تحقیقات مشخص شدکه ادعای فرامرز مبنی بر سرمایه گذاری در مغازه صرافی کذب بوده است .
سرهنگ کارآگاه محمدرضا  ذاکر استقامتی ، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه این خبر گفت : " در اعترافات صورت گرفته از سوی متهمان مشخص شد که از مبلغ 90 هزار دلار ، 60 هزار دلار آن در اختیار فرامرز و 30 هزار دلار آن نیز در اختیار یاسر قرار داشته که کل این مبلغ کشف و به مالباخته بازگردانده شده است .
سرهنگ محمدرضا ذاکر استقامتی با اشاره به کاهش ارزش ریالی مبلغ 90 هزار دلار خریداری شده با پول های سرقتی گفت :در زمان ارتکاب سرقت توسط متهمان و اقدام آنها جهت خرید 90 هزار دلار ، بیش از 170 میلیون تومان وجه نقد از حساب های بانکی متعلق به مالباخته برداشت شده است و این در حالی است که با توجه به کاهش ارزش دلار ، در حال حاضر شاهد کاهش ارزش 30 ملیون تومانی برای 90 هزار دلار خریداری شده از سوی متهمان هستیم .
رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی ، در پایان این خبر گفت : با توجه به اعترافات صریح متهمان در خصوص ارتکاب سرقت و به منظور انجام تحقیقات تکمیلی ، قرار قانونی برای هر دو متهم صادر و متهمان جهت ادامه تحقیقات تخصصی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند ./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار